Ben al dagen bezig om een storingdienstrooster online te krijgen.
Het is nu gedeeltelijk gelukt.
Nu lukt het me niet om de edit die dient om in die rij wijzigingen door te voeren werkend te krijgen.
Wees eens wat duidelijker. Wat werkt er niet, hoever kom je? En ik denk dat weinig mensen zin hebben een heel script door te werken. Post eens alleen het deel waarmee je wil gaan editen.
Je eerste opzet is goed; maak in de overzichtspagina een edit link, met daarin het id van het record dat je wilt editen.
Zodra iemand op die pagina terechtkomt, ga je kijken wat er in GET staat. Je checkt ook meteen of die variabele wel een getal is met [php]ctype_digit[/php]. Gebruikers kunnen immers van alles op de adresbalk invullen.
Daarna ga je een query in elkaar sleutelen op basis van het id dat je uit de GET variabele krijgt.
Dit zijn de eerste stappen. Probeer maar eens een beginnetje te maken, dan helpen wij je wel weer verder zodra je vastloopt.
Ik kom niet verder !! (na aanwijzing in post 10074 van Jan Koehoorn)
Moet alles afstruinen gezien ik zelf nog weinig kennis heb van php. Heb wel dit gevonden over ctype_digit
// voorbeeld van gebruik ctype_digit
$strings = array('1820.20', '10002', 'wsl!12');
foreach ($strings as $testcase) {
if (ctype_digit($testcase)) {
echo "The string $testcase consists of all digits.\n";
} else {
echo "The string $testcase does not consist of all digits.\n";
}
}
Ik weet niet hoe nu eerst verder te gaan. Volgens Jan moet ik eerst gaan "kijken wat er in get staat" ik zie niet wat ik nu moet doen ?
Wie help me een handje.