Zie: Http://www.nibosoft.nl/new

Meeste met css gemaakt, had nog niet echt kompleete site's in css gemaakt.

Ik vindt hem beter dan de vorige (Http://www.nibosoft.nl).

In IE is het rechtse menu nog iets te hoog, voor de rest is hij gewoon goed.

Groetjes, Robin.

Ik vind de achtergrond in de header zeker niet verkeerd, ik vind het eerder rustgevend. Maar je moet er wel voor zorgen dat WebHosting en WebDesign duidelijk zijn en dit is hier het geval.

Voor originele lettertypes kun je altijd terecht op www.dafont.com, al denk ik dat het ook mooi zou zijn met verdana of zoals webmakerij zei: microsoft sans serif. Deze 2 lettertypes verschillen niet veel van elkaar, alleen staat sans serif 'dichter op elkaar' dan verdana

edit:
waarom die br?
<div id="menu">
<!--[if IE]>
<br>
<![endif]-->
<div id="menu2" style="height:150px;">
<b>Laatste nieuws:</b><br />
18.24.2007<br />
lalalalalalalalalallala.<br />
<br />
18.24.2007<br />
lalalalalalalalalallala.<br />
<br />
</div>
<div id="menu2" style="height:125px;">
Blah die blah die balh?
</div>
<div id="menu2" style="height:75px;">
Blah die blah die balh?
</div>
</div>

edit 2 : In je menu zou ik contact niet in het midden zetten maar volledig rechts, klein detail maar vind ik lik beter :P
Nadeel van hosting: Geen .ttf toegestaan?

Had gister al een mail gestuurd.
Ho stop ik helemaal geen microsoft sans-serif gezegd; ik heb sans-serif gezegd! Sans-serif is een algemeen lettertype dat per browser/systeem/userinstellingen anders is. Maar in de webdesign wereld wordt het gebruikt voor schreefloze lettertypes

@robin wat moet je met ttf doen op je website, als het goed is helemaal niks
Is veranda gewoon webbased dan?
Nee je blijft altijd afhankelijk van de client daarom geef je in CSS een serie op met als laatste mogelijkheid een algemeen lettertype (b.v. sans-serif).

In jouw voorbeeld zal het zo iets worden;

font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;

Waarbij Arial zal worden gebruikt als Verdana er niet is, op de Mac Helvetica (omdat hier Arial en Verdana er niet zijn) en als laatste op de meeste Linux systemen en andere systemen waarvoorgaande niet bestaan.
Is user-based. En geef altijd meerdere lettertypen op! Zodat er altijd 1 gebruikt kan worden.
Inderdaad is de site beter dan de vorige. Doe wel inderdaad wat aan het lettertype. Ikzelf ben erg voorstander van Tahoma. Sowieso sans-serif.
Maak de tekst donkerder, zou ik sowieso niet lichter dan #333 doen.
Meer ruimte tussen de kanten en de tekst wordt het ook rustiger van.

Menu moet echt anders, ik zou de balk over de volle breedte doen, dan is het meer een eenheid. Nu zweven de menuitems zo los van elkaar.

Ook voor de tekst van het menu andere kleur gebruiken.
Als je het wat beter afwerkt kan het een hele mooie site worden, alleen het is net iets te.. simpel naar mijn idee. Probeer het geheel wat op te vrolijken met bijvoorbeeld een achtergrondje op de menuknoppen. En die menuknoppen zweven wel een beetje hoog, en misschien is het een idee om de ruimte gelijk over de knoppen te verdelen in plaats van aan de bovenkant een kleine ruimte boven de text en aan de onderkant een veel grotere ruimte. En zoals gezegd het lettertype, en trouwens in IE7 rekt de inhoud niet helemaal mee met de rechter balk, dit geeft een soort van onoverzichtelijk geheel.

Edit: Het valt me trouwens ook op dat de header zo... terughoudend is, het mag best wat uitbundiger. Mensen moeten meteen kunnen zien wat de naam is van de site en dat is juist wat de header moet brengen. Haal het wat verder uit de hoek en maak het lettertype wat groter, dat maakt al veel verschil. O en haal het .nl weg achter Nibosoft.nl, mensen hoeven niet te weten dat het .nl is, tenzij .nl natuurlijk bij de naam hoord, in dat geval zal het moeten blijven staan.
Webmakerij schreef op 08.01.2007 20:13
Ho stop ik helemaal geen microsoft sans-serif gezegd; ik heb sans-serif gezegd! Sans-serif is een algemeen lettertype dat per browser/systeem/userinstellingen anders is. Maar in de webdesign wereld wordt het gebruikt voor schreefloze lettertypes

Oh sorry, wist niet dat er meerdere versies van sans-serif waren :-)
Ik vind het een mooie layout en cker mooier als de vorige!
Ga zo door;)
[offtopic]
Mag ik weten welk nieuws systeem je hebt gebruikt?
[/offtopic]

Reageren