@Webmakerij: [color=blue]Oja, en deze dan: •Webdesign •Koffie hoek (absoluut niks tegen die 2 hoor :-) )[/color]
@Blanche:
>>Ik zou gaan voor de upgrade van het intern geheugen
>>en de video kaart. Vooral de videokaart is van belang
>>aangezien je deze niet zelf kunt vervangen...
[color=blue]Je hebt me overtuigd. (Ik weet het, redelijk makkelijk. )[/color]
>>De upgrade van de processor vond ik destijds
>>overbodig aangezien ik geen high end programma's
>>zoals bijvoorbeeld video bewerking draai. En
>>dan merk je waarschijnlijk niets van die iets hogere
>>kloksnelheid.
[color=blue]Klinkt logisch, die upgrade skip ik. Het is zoals Pim ook zegt 170mhz is ongeveer niks dus dat is inderdaad de €250 niet waard. [/color]
>>Het geheugen omdat je anders 2 reepjes van 512 mb
>>krijgt en dus beide geheugenbankjes bezet zijn. Dan liever
>>2x 1 gig erin.
[color=blue]Geheugen had sowieso ook al mijn grootste voorkeur. Wat je zegt is nog een argument. Zo kan je later nog altijd upgraden, goed plan. [/color]
>>Software, alleen bijnemen als je het echt gaat
>>gebruiken. Ik doe dat niet, dus heb ik eruit gelaten.
[color=blue]Zit inderdaad wat in. Ik gebruik eigenlijk vooral FireFox en Adium. Die zijn allebei gratis. Toch twijfel ik nog over iWork. [/color]
>>Draadloos toetsenbord en muis: tja persoonlijke smaak.
>>Ik vind ze met een draadje net zo lekker werken.
[color=blue]Ik niet :-P[/color]
>>Harde schijf: overbodig. Mocht je op den duur
>>te weinig ruimte hebben, kun je altijd nog
>>een externe HDD kopen...
[color=blue]Gelijk. 250GB is al zat geloof ik ja. De 20GB op mijn iPod krijg ik ook
niet vol. [/color]
Bedankt voor overtuiging en argumenten!
@Arjan: [color=blue]Office hebben we al! Inderdaad zeer fijn! Lekker *.docs maken voor de Windhozen :-)[/color]
@Pim: [color=blue]Je hebt inderdaad gelijk over de processor, ik had er met meer boerenverstand naar moeten kijken. (170mhz <=> €250). Ik ga denk ik voor die geheugen upgrade ja. [/color]
@Jelmer: [color=blue]Oeh oeh komt dat op t.v.? Op een forum? Op apple.com? Ik wil nieuw speelgoed :-D Waar waar?[/color]
Edit:
@Frank: [color=blue]Toetsenbord blijf ik lekker niet vanaf. Ik ben al jaren niets anders gewend dan Apple toetsenborden. Ik vind ze prachtig en ik hoef geen extra knopjes met een beeldscherm ingebouwd of flexibele rubbere prut die dan "makkelijker schoon te maken" is. Vooral mijn ook wil wat en ik kies dus liever voor een (draadloos, hmm heerlijk)
toetsenbord van apple dan een van
logitech omdat vooral mijn oog ook wat wil (a). Behalve als mensen mij weten te overtuigen dat Logitech of een ander merk
echt beter/fijner typt ...?
En wat betreft die XServe Raid. Tsja. Dat is inderdaad gewoon
geweldig. Maar te duur voor mij. [/color]
@Arjan: [color=blue]Dat kan geloof ik voor $100,- per jaar met een .Mac account?[/color]
-------
Bedankt allemaal, ik denk dat ik eruit ben. (Ik wacht nog wel even op dat nieuwe speelgoed van Steef :-D )