Door
Niels
op 11-10-2004 19:27
gewijzigd op 11-10-2004 19:30
1.759 views
Ik heb een vraagje.. is er ergens ook een functie waar je een id kan change..
zeg maar dat als.. je ergens op klikt dat hij dan de id changed met id daar boven of onder ?
Zoniet.. kan iemand uitleggen hoe ik zo iets wel kan doen ?
Ik zoek een functie waarmee ik als ik een lijst met id's in een tabel zet..
dat als ik op een id klik hem dan verwissel met die gene daarboven of daaronder..
Ik heb zelf nog een stukje verder gezocht en.. bij php.net staat niks.. en zzelf heb ik hier 2 boeken van php bij me liggen en heb daar ook niks ingevonden..
dus verander ik me vraag ietsjes :P..
in..
als ik zeg maar 5 ids hebben en die staan onder elkaar in 2 rijtjes zoals :
1 1
2 2
3 3
4 4
5 5
Als ik de linkse aanklik moet hij omhoog,, als ik de rechtse aanklik dan naar beneden.
Zou iemand me dit uitkunnen leggen ?
neej of naar beneden of naar boven
maakt niet uit..
dus als ik op 2 klik (links) moet 2 wisselen met 1 en als ik op 2(rechts) klik meot hij wisselen met 3
zeg maar dat ik alle nieuws uit een datbase haal en de titels onder elkaar zet en naast de titels een plaatje met pijlte omhoog en daarnasst pijltje naar beneden.
en als ik omhoog klik dat hij dan de id/volgorde wijzigt zodat hij ook in de database naar boven gaat :S
Er bestaat idd geen functie voor. Je gaat het gewoon zelf moeten programmeren.
Ik heb eens zo'n functie geschreven om een bepaalde volgorde van schermelementen te veranderen en ik kan je zeggen dat je er even mee bezig bent.
Je moet echt met alles rekening houden : wat te doen als je op het bovenste id klikt? Dan mag er natuurlijk niets gebeuren in het eerste rijtje, maar wel in het tweede...
Als je een makkelijkere manier vindt om hetzelfde resultaat te bekomen, stel ik voor dat je het anders doet; anders mag je je voorbereiden op enkele dagen coderen.