Hey,

Ik heb een series links die ik uit een dtb haal en zou die graag tonen in 3 kolommen zoals hier

http://www.phphulp.nl/php/links/

Ik neem aan dat er met een counter gewerkt moet worden maar ik ben er niet supersterk in. Iemand ideetjes?

<?php
error_reporting(E_ALL);
$hostname = "****";
$username = "****";
$password = "****";
$db = "****";

$fout = "Er kan geen database connectie gemaakt worden..<br>Probeer het na enkele minuten opnieuw. Wil het dan nog niet, neem dan contact met de webmaster op.";

@mysql_connect($hostname,$username,$password);
@mysql_select_db($db) or die ($fout);

// Catagorieen, voeg $fullcat[nummer] = "Catagorienaam" toe voor een nieuwe catagorie.

$fullcat[1] = "Search";
$fullcat[2] = "Forum";
$fullcat[3] = "Auction";
$fullcat[4] = "Blog";
$fullcat[5] = "Music";
$fullcat[6] = "Movies";
$fullcat[7] = "Adult";
$fullcat[8] = "Other";

if ( isset($_GET['url']) )
{
$url = mysql_escape_string($_GET['url']);
$sql = "UPDATE links SET aantal=aantal+1 WHERE url = '{$url}'";
mysql_query($sql);
header("Location: $url");
echo "<table><tr>";
echo "<td><a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "\" target=\"_self\"><h1>Links :: </td></h1></a></tr></table><br>";
}
else
{
$sql = "SELECT * FROM links ORDER BY name;";
$tmp = mysql_query($sql);

foreach ( $fullcat AS $index => $value )
{
echo '<b>'.$value.'</b><br />';
while ( $list = mysql_fetch_array($tmp) )
{
if ( $list['cat'] == $index )
{
echo '<a href="links.php?url='.$list['url'].'" target="_blank">';
echo $list['name'].'</a><span class="small"> :: '.$list['lang'].' :: '.$list['aantal'].' ::</span><br />'."\n";
}
}
mysql_data_seek($tmp,0);
}
}
?>
WJZijderveld: Daarvoor moet je wel nog je password kennen en het juiste emailadress hebben opgegeven indien je dat vergeten bent

Jurgen: idd, het werkt, maar voor mij was het gedeelte van het in 3 kolommen te krijgen het belangrijkste en dat heb ik zelf geschreven en vroeg me ook af op dat gedeelte geoptimaliseerd kon worden. En met jouw scriptje, moet je normaal toch ook voor elke categorie een if ingeven en dan komt het toch ook ongeveer op dezelfde lengte qua script uit, niet? :)

Reageren