Beste mensen, ik ben nieuw hier en geen die-hard PHP-scripter, maar redt me meestal wel, maar sta nu werkelijk voor een raadsel.

ik heb n adminpagina waarop je in moet loggen, dat werkt,
dan opent ie een rits aan pagina'tjes naar believen, alles gaat precies zoals ik wil dat t werkt...

tot ik n nieuws pagina wil openen... simpel scriptje waarbij ik de mysqldb aant werk zet om alle nieuwsberichten op een pagina te pleuren. als ik het php gedeelte weglaat, dan werkt ie gewoon zoals het moet, maar zodra de openingstag voor php verschijnt, vertikt de hele pagina te werken en reproduceerd php een keiharde exit, dus geen "</body></html>" en dus ook gelijk de hele layout naar de klote... heb geprobeerd de fout op te sporen.. maar kon niets raars vinden... dus bij deze hoop ik van jullie wat te kunnen leren...

ik ben al op zoek geweest naar de oplossing via verschillende fora, maar niets lost het op....

<toevoeging vanuit een ander forum>
...maar nu krijg ik echt een blanco pagina. Het ligt echt aan het script in de gNewsRead.php maar god mag weten waar ie zit.. heb de hele nacht geprobeerd het script opnieuw op te bouwen vanaf scratch... maar zodra php geparsed moet worden nokt ie er gewoon mee...

mijn dank is groot voor degene die precies weet wat er loos is...

---<index.php>---- slechts betreffende php-stukje

<?
// page variable voor content
if (!isset($_GET['page'])) {
    $page = "gNewsRead.php";
}
else {
    $page = $_GET['page'];
     }

//pages allowed to load
$pages = array('gNewsAdd.php', 'gNewsAdd1.php', 'gNewsRead.php', 'gMediaAdd.php', 'gMediaAdd1.php', 'gMediaWeb.php', 'gTourAdd.php', 'gTourAdd1.php', 'gTourWeb.php', 'useroptions.php', 'logout.php');

if( in_array($page, $pages) ){
      include($page);
} else    {
    echo"<div class=\"block\">Unable to open that page, return and try again.</div>\n";
}
?>

----<gNewsRead.php>----

<?
//so we still need to log in...
require ("safe.php");

//start query, de die zorgt voor de errormessage als er n fout zit in de query, maar tot hier komt het hele script nog niet eens!
$sql = "SELECT * FROM gNews ORDER BY ID DESC";
$sql_result = mysql_query($sql, $connect) or die("Couldnt exec Query");

//pre check, eerder ingebouwd in de hoop dat ie voorbij de query zou komen...
echo "<p>komtiedanhe</p>";

//the news, hier had ik eerst nog een if/else statement, maar weggehaald, want als de query t niet doet, doet deze t sowieso niet... en als de resultaten niet kloppen, zou de html wel geparsed moeten worden...
while ($row = mysql_fetch_array($sql_result)){
    echo "<div id='block'>"
        ."    <h3>", $row['title'], "</h3>"
        ."    <p>", $row['news_msg'], "</p>"
        ."    <small>", $row['author'>, " @ ", $row['date'], "</small>"
        ."</div>";
}

//close connections
mysql_free_result($sql_result);
mysql_close($connect);
?>
SanThe schreef op 17.01.2007 12:53
Copy het hele script eens in kladblok en sla het dan op en kijk of het dan werkt.

Heb je dit al gedaan. Het komt namelijk sporadisch voor dat er ergens een 'raar' teken verscholen zit in de tekst.
@SanThe: jepz, al geprobeerd, haalt ook niets uit... het is echt zo frappant, op t moment dat de browser tegen de php-openingstag aanloopt weigert het script te functioneren.... terwijl de andere pagina's dit wel doen...
@do welke echos kwamen er door? alle 2 of 1 of geen?
@wes: er kwam gewoon helemaal niets doorheen :) *zucht*
Hmm zou je eens op de 1e pagina 'hard' die read-pagina willen includen
@wes, gedaan...

ziet er zo uit:

<div id="main">
<?
include("gNewsRead.php");
?>
</div>

en raad eens, werkt ook niet... heb t ook al geprobeerd door m afzonderlijk te openen... ook geen resultaat
roep je geen vars op die uit andere pagina's komen? als je pagina bijv in :

map/submap/scripts/news.php staat en je hebt en de pagina waar je wilt includen staat in de hooddir(map). misschien staat er een verwijzing in je script bijv ../lalala/feeter.php. het kan zijn dat hij die niet kan vinden omdat heel de verwijzing veranderd door je include.
@ jurgen: nopez, alles staat gewoon in een mapje...
En zo?
<?php
ini_set('display_errors', 1); // 0 = uit, 1 = aan
error_reporting(E_ALL);

include("gNewsRead.php");
?>
waarschijnlijk heb je het als binear bestand ofzo gesaved, iets anders kan ik ook niet verzinnen. Of je test met het verkeerde bestand..

Reageren