No offence op Peter Post (http://www.phphulp.nl/php/tutorials/2/296/), maar ik zou een goede instal.php moeten kunnen maken. Ik heb namelijk gelezen bij de commentaar van dat script dat dat niet goed is. Aangezien ik een scriptje heb gemaakt, en het wel eens online wil zetten met instal, zou ik eerst moeten weten hoe ik zo een instal maak?
De basis: Je moet een pagina maken waarin je je MySQL gegevens ingeeft en die deze (al dan niet gecodeerd, maar wel decodeerbaar) in een php bestand zet, als variabelen. Deze ziet er dan zo uit:
Verder moet je ervoor zorgen dat de MySQL tabellen automatisch worden gevuld. Maak een PHP pagina die de tabellen aanmaakt en ook controleerd of aanmaken is gelukt, zo niet aangeven welke tabel niet aan is gemaakt en de code weergeven zodat iemand bijvoorbeeld de tabel zelf aan kan maken.
Verder is op die pagina ook een controle nodig of de tabellen niet al bestaan in de database, en zo ja dan de vraag of je ze wil resetten.
Ten slotte is het netjes om vanuit die install de PHP pagina's aan te maken die nodig zijn voor het script.