De IKEA had nog wel een paar leuke en toch goedkope kasten. Ik ben toevallig ook bezig, omdat een oude kast hier nu toch wel uit elkaar begint te vallen.
EDIT: maar serieus, ik zelf ben niet zo van de bijzondere kasten, zolang t maar werkt. Al vind ik dat zelfbouw gedoe wel serieus cool, als j t kan, probeer da :)
Dat is ook relatief makkelijk zelf te maken: neem een decoupeerzaag/dremel, maak dat gat erin, en stop er een stukje plexiglas achter (paar e's bij de lokale bouwbobo)
Ik heb Extreme Gaming Case G8015C G94 .
Een strakke case, met aan 1 kant soort plastiek. In dat plastiek zit soort spiraal verwerkt met in midden ventilator. In de ventilator wisselen verschillende lampjes, oranje, rood en groen.
Spijtig genoeg zie je op de foto de glazen kant niet, op deze foto kun je het wel beter zien http://www.ycs.be/b_491.jpg
Edit:
pas op voor 'trial'-cases , kom nu niet op woord. Deze zijn vaak niet getest en ogen zeer spectaculair. Vaak wordt de apparatuur wel overhit na enige tijd!
Mag ik vragen waarom je een strakke kast wil? eerlijkgezegd kan het mij geen reet schelen of mijn pc in een houten mormel zit of in een ubermoderne kast, die je toch in je bureau schuift, en waarvan je de zijkanten niet ziet...
(...) eerlijkgezegd kan het mij geen reet schelen of mijn pc in een houten mormel zit of in een ubermoderne kast, die je toch in je bureau schuift, en waarvan je de zijkanten niet ziet...
Oeh, dat is best tof eigenlijk. Een computer in je bureaulaatje bouwen. Dat idee onthou ik!
@TS: Als je zelf aan de slag gaat met een dremel: let er wel op dat dat onnauwkeuriger is dan een figuurzaag. Je kan het wel voor het grove werk gebruiken, maar (een gedeelte van) de randjes moet je toch zeker bijvijlen, tenzij je een hele vaste hand hebt ;) Een figuurzaag duurt wel langer, maar oogt wel mooier vind ik persoonlijk. Overigens is plexiglas ook niet het heel goedkoop; het kan dus uiteindelijk goedkoper zijn om een kast te kopen dan er zelf een te bouwen (maar op een zelfgebouwde ben je wel trotser natuurlijk) :)
Ik heb zelf de Ammo 533 van Collermaster. Heb nu niet zo sneel een linkje. Fijna kast, goede fan erin. Lekker stil, vrij kleine kast en schroefloos. Maar hij meot net in je smaak vallen, ik zou anders voor de centurion 5 gaan.
En persoonlijk een sidewindow.. is neit echt bijzonder tegenwoordig.. Iedereen heeft het, en het is niet echt bijzonder om IN je kast te kijken, ipv een windows kan je iets veel leukers bouwen... zoek een oude lpatop op marktplaats, sloop lcd scherm eruit, sluit die aan op een oude vga kaar en prop die op de plek van het window, dat is wel lekker orgineel :)