Kan je je css laten aanpassen op basis van php en mysql?
Ik wil vb men site die helemaal met css is opgebouwd, door de admin kunnen laten aanpassen, zodat de kleuren kunnen veranderen. Dit zou dan in de css moeten gebeuren.

Is dat mogelijk?

Mvg,
Jens
SELECT link from CSSEN WHERE omschrijving ='". $_SESION[ 'status']."'"

Oftwel haal voor ingelogde gebruikers een eigen css op. Kijk ook eens of je kunt vinden hoe bijv HYVES dat doet
zoiets had ik ook al in gedachte, maar dan is moet je toch stylesheet.php doen, niet?
En hoe kan je die dan includen?
Het kan ook zo:

<style type="text/css">
    @import url(bestand.php);
</style>

##Bestand.php:
---------------------------------------
<?php
    header("Content-Type: text/css");
?>
selector {
    property: value;
}
/*Bla bla bla */
oké, bedankt allebij
Ik wist dat het iets met headers zou zijn, maar wist niet precies hoe;-)

Mvg,
Jens
waarom zo moeilijk? schrijf gewoon een aparte link in je database weg. en vervolgens maak je een dropdownlijst waarbij je selecteert welke stylesheet. Deze zet je dan vervolgens op 1.

en dan : <link href="<? php echo $row['style_link']; ? >"
het probleem dan is dat ze nog altijd niet ECHT hun eigen kleuren kunnen kiezen... En dat is wat ik wil :)
Komt er dus op neer dat je i.p.v. een .css bestand een .php bestand gebruikt voor je style.

Dat .php bestand geef je wel de header van een css bestand (header("Content-Type: text/css");)

En op die manier komt alles wat je echoot in je css bestand.
Ik denk dat de oplossing van Borsi het mooiste maar ook de lastigste is.
Je zal met php css moeten schrijven. Dat vraagt wel om parse errors
@PHP Newbie:
ja, is die manier veilig?
Of was die bovenstaande post met een of andere sarcasme? :D

@KlaasJan Boven:
Denk het wel, tenzij ik echt ENKEL de kleuren erin zet, niet?
Ik neem aan dat je met een vaste layout werkt, dus je css code ligt voor het grooste gedeelte al vast. Het enige wat je dus in die code gaat aanpassen zijn bijvoorbeeld de kleuren, lettertypen etc.

Sla deze gegevens van een bepaalde gebruiker op in een database en creeer dan op de manier van Boris je css bestand. Je kunt dan namelijk gewoon uit de database lezen welke kleuren je nodig hebt...

Bedenk wel dat je in je database dus een aantal tabellen moet gaan toevoegen. Bijvoorbeeld een met alle mogelijke kleuren en in het geval van lettertypen ook een met al die mogelijkheden.

Reageren