Als ik een update wil installeren dan knalt XP steeds. Ik krijg de volgende code's
STOP 0x0000008E (0x0000005, 0xAAB7360A, 0xA83CCA28, 0x00000000) Het heeft te maken met bestand lzx32.sys. Na gegoogled te hebben kwam ik uit dat het een deel van een virus is / was. Inmiddels via de online virusscanner en mijn eigen virusscanner de boel er afgehaald. Online scan gebruikt als extra test.
Nu kan hij niks meer vinden, zowel de virusscanners niet als Windows Defender en Hitman Pro. Echter blijft het blauwe scherm. Ik snap niet geheel hoe dat komt, want het bestand lzx32.sys is nergens te vinden, niet op de schijf en niet in het register. Weet iemand hoe ik dat het beste kan oplossen?
ah okee en er is geen manier te vinden om die root kit te verwijderen. in het log van de virusscan staat wel dat dat virus is verwijderd. Blijkbaar niet goed.
Opnieuw installeren bedoel je niet win xp mee hoop ik, want dat doe ik niet even met al die programma's die erop staan op dit moment.
ah okee en er is geen manier te vinden om die root kit te verwijderen. in het log van de virusscan staat wel dat dat virus is verwijderd. Blijkbaar niet goed.
Opnieuw installeren bedoel je niet win xp mee hoop ik, want dat doe ik niet even met al die programma's die erop staan op dit moment.
Is niet slim, direct nadat Windows is geïnstalleerd zou je gelijk SP1 & 2 moeten installeren, een virus scanner, en dan pas updaten...
pff dan maar even geen updates :| eerste maanden geen tijd om de boel te reinstallen,. Wacht ik het gewoon even af.
Wanneer je eens tijd hebt, herinstalleer je systeem en maak een backup via Symantec Ghost, een zeer handig programma die je backup terug zet binnen 20 min. Wel even je documenten op een aparte partititie zetten...
AH kijk dat is wel handig. ALe me documenten staan standaard al gebackupped op een andere partitie en DVD. Maar zo'n image is wel handig.
Maar via de link van ZeroDead zie ik dat er een removaltool is voor dat virus. Het schijnt dat het gevonden bestand niet te vinden is handmatig. Het wordt verborgen... Zal het straks even thuis proberen en dan hoor je hoe het is gegaan :)