Ik heb een probleem met de rechten van een aantal mappen die automatisch worden gegenereerd via het CMS Systeem.
De foutmelding is " insufficient permissions 755 required "
Als ik deze mappen cmod dan is het goed maar het gaat niet meer automatisch ook latten sommige mappen zich niet cmodden.|
Wat te doen?
Om welk CMS gaat het?
Ben jij wel de "owner" van de mappen die zich niet laten chmodden?
Als dit niet het geval is kan je natuurlijk ook geen chmod uitvoeren.
Voer dan dmv SUDO even een chown uit op die mappen (miss inclusief submappen?).
Ik ben de owner, en heb zelfs toegang tot de server. ( plesk )
De website is pas over gegaan. Maar het rechten probleem blijft.
In meerde modules in de map /upload. het probleem zit volgens mij als het
cms nieuwe mappen aanmaakt via apache.
Dit is de foutmelding http://www.sophianum.nl/q.php?n=fotogalerie
er zit een heel groot verschil in door jou aangemaakte mappen in 777 en door PHP aangemaakte mappen in 777. Kijk maar eens (of vraag het je hoster) welke user de mappen op de root map wijzigen. Ik wed dat het de PHPid is (wwwroot of idnr) en niet jijzelf
Degene wat voor mij de serverbeheer doet is pas om 14:30 beschikbaar maar de website werkt nu niet naar behoren dus ik heb een groot probleem.
Kan ik zelf niks in plesk veranderen.
PS Zijn er mensen die phpproblemen oplossen op freelance bassis eventueel
want mijn kennis is te beperkt. Ik moet het meer hebben van Design en fotografie.
[quote='SanThe schreef op 22.01.2007 14:05']@Wes: 777 is en blijft 777. Dus iedereen heeft daar alle rechten.
niet dus :) veelgemaakte fout[/quote]
Echt wel. Jij bedoelt meer diegene die die rechten mogen toekennen. Daar zit verschil in, want dan gaan we het hebben over de owner- en group-rechten. Maar als een map al rechten 777 heeft mag iedereen er alles mee doen. Dat geldt dan natuurlijk weer niet voor de bestanden in die directory want die hebben hun eigen rechten. Maar een bestand met rechten 777 kan door iedereen gewoon worden gedeleted.