Beste mensen,
Ik heb een tabel aangemaakt met een hoop gegevens:
Hier een klein stukje:
ID |Paginanaam | Head | Paginatitel
---------------------------------------------
1 |Info | Headinfo| Titel |
2 |Info2 | Headinfo| Titel2 |
enzo verder
Pagina naam wordt gebruikt als naam van het bestand dus bijvoorbeeld: /pagina.php?=info
Duidelijk?
Maar nu wil ik dat als men de pagina: info krijgt dat men dan ook deze headinfo krijgt en deze titel. Welke voorwaarde moet ik dan stellen?
Het volgende is een stukje wat mssn wel interressant is, dat gebruik ik nu:
mysql_connect($hostname, $user, $password) or trigger_error(mysql_error(), E_USER_ERROR);
mysql_select_db($database) or trigger_error(mysql_error(), E_USER_ERROR);
Bedankt voor je reactie mitch.
Mwah hij doet het wel, maar ik wil hem zo aanpassen dat als bijvoorbeeld info2 geleden wordt dat dan ook de rest van rij info2 op die zelfde pagina wordt geladen. Hoe doe ik dit? Welke voorwaarde moet ik stellen?
Je zal dan een WHERE bij je query moeten toevoegen.
Zo dus:
<?
if($_GET['id'] && is_numeric($_GET['id']))
{
$sql = "SELECT * FROM `toestellen` WHERE `id` = " . $_GET['id'];
# Etc... query uitvoeren, data ophalen ...
}
else
{
# Zonder meegegeven id gewoon een vast id pakken
$sql = "SELECT * FROM `toestellen` WHERE `id` = 1";
# Uitvoeren etc ...
}
?>
Of ik snap hem niet helemaal of jij begrijpt mij niet (Zal wel 1e zijn).
Bezoekers gaan naar een adres als: pagina?f=info (niet id!). Waar haal je dan de "get" vandaan?
Zou je misschien anders het hele script inclu. printen en verbinden kunnen schrijven? Ik snap het script namelijk nu niet, en kan hem dus ook nu niet gebruiken.
Ik hoop dat je mij nog een keer kunt helpen, met een goede uitleg of met een geheel script!
Je moet een id meegeven voor een andere pagina :
voorbeeld link 1: pagina.php?f=info (voor id 1)
voorbeeld link 2: pagina.php?f=info&id=2 (voor id 2)
voorbeeld link 3: pagina.php?f=info&id=3 (voor id 3)
etc ...
Ik heb gisteren de tweede helft van Orange voor wat ie is gelaten en heb geprobeert om met jouw tips het een en ander op te lossen. Helaas ben ik na 3 uur en een paar goede tips van jouw nog niets verder gekomen :-( En ben er nu ook wel een beetje zat mee / hopeloos. ;-)
Ik hoop dat je mij nog een keer goed opweg kan helpen.
Nog een keer mijn tabel:
ID |Paginanaam | Head | Paginatitel
---------------------------------------------
1 |doefmat | Headinfo| Titel |
2 |Hendrik | Headinfo2| Titel2 |
Paginanaam is iedere keer anders! Nooit twee maal hetzelfde.
Maar nu wil ik: als iemand gaat naar: pagina?f=doefmat dat hij dan een pagina krijgt waar headinfo en titel geladen worden. De hele twede rij mag hij niet gebruiken!
Ik hoop dat je mij verder kunt helpen of kunt voorzien van een kant-en-klaar script. Heb er namelijk al een heleboel tijd in zitten.
Ik heb nog het een en ander geprobeert:
- Wat mitch zei: URL met id -> werkt niet, krijg nog steeds van iedere rij de gehele informatie
- Wat Mitch daarvoor zei: script lichtjes aanpassen, heb ik op een heleboel manier geprobeert maar is echt niet gelukt.
Wat ik graag zou willen?
Als ik naar een url ga als: cmspagina?f=pagina22 dat hij dan de hele rij van pagina22 gebruikt en alle andere rijen met rust laat.
mysql_connect($hostname, $user, $password) or trigger_error(mysql_error(), E_USER_ERROR);
$sql = "SELECT * FROM toestellen WHERE pagina='".$_GET['helft']."'";
$resultaat = mysql_query($sql) OR die ("Kon geen verbinding maken met MySQL");
$rij = mysql_fetch_object($resultaat);
$paginanaam = htmlspecialchars($rij->paginanaam);
$titel = htmlspecialchars($rij->titel);
$head = htmlspecialchars($rij->head);
?>
<html>
<head>
<title><?php echo "".$titel.""; ?></title>
</head>
<body>
<?php echo "".$head.""; ?>
</body>
</html>
Maar wat ik ook doe hij geeft de heletijd de fout: Kon geen verbinding maken met Mysql.