Ik heb een zoekfunctie die raar doet. Op mijn lokale webserver maakt het niet uit of het upper of lowercase is. Op mijn externe webserver waar mijn website op draait maakt het wel uit of het met hoofdletter is of niet.....
$sql = "SELECT *,
MATCH(veld1, veld2, veld3, veld4)
AGAINST ('$searchstring' IN BOOLEAN MODE) AS score FROM tbl_tabel
WHERE MATCH(veld1, veld2, veld3, veld4)
AGAINST ('$searchstring' IN BOOLEAN MODE) and status='active' ORDER BY score DESC";
Is het ook mogelijk om in 2 tabellen te zoeken????
Of zoekresultaten hoofdlettergevoelig zijn hangt af van de collatie van je tabel. Dat zou je even na kunnen kijken in phpMyAdmin. Zoeken in twee tabellen kan prima, waarom niet?
Of zoekresultaten hoofdlettergevoelig zijn hangt af van de collatie van je tabel. Dat zou je even na kunnen kijken in phpMyAdmin. Zoeken in twee tabellen kan prima, waarom niet?
Je hebt gelijk, echter is de collatie allebij latin1_swedish_ci.... Als ik er op ga staan krijg ik als commentaar, hoofdletter gevoelig en niet hoofdlettergevoelig.
Die ci aan het eind betekent Case Insensitive dus dat staat al goed. Misschien heeft het iets met die BOOLEAN MODE te maken. Je zou even kunnen testen wat er gebeurt als je die weghaalt. Vervelend is wel dat ie dan alleen nog maar hele strings vindt en niet delen van strings, maar dan weet je in ieder geval of het daaraan ligt.
Mocht dat zo zijn dan kun je alle strings bijvoorbeeld lowercase maken voordat je gaat zoeken.
Die ci aan het eind betekent Case Insensitive dus dat staat al goed. Misschien heeft het iets met die BOOLEAN MODE te maken. Je zou even kunnen testen wat er gebeurt als je die weghaalt. Vervelend is wel dat ie dan alleen nog maar hele strings vindt en niet delen van strings, maar dan weet je in ieder geval of het daaraan ligt.
Mocht dat zo zijn dan kun je alle strings bijvoorbeeld lowercase maken voordat je gaat zoeken.
Als ik boolean mode weghaald doet hij helemaal niks meer....
maar goed als je hier in de tuts kijkt bij zoekfuncties staat dat je altijd een FULLTEXT index moet aanmaken, dus kijk even goed of dat het probleem echt niet is.