Dag PHP'ers :-),

Ik heb een probleem met mijn externe harde schijf.
Technische informatie:
-USB 2.0
-met adaptar
-bestandssyteem: FAT32
-Beschikbaar : 150 GB
-Totaal: 232 GB

Nu heb ik een map met 4 bestanden:
-3 bestanden kopieert hij perfect naar externe harde schijf (+- 40 MB)
-bij het 4de bestand zegt hij dat er onvoldoende schijfruimte is...
(die is er nochtans wel!)

Ik heb al schijfopruiming uitgevoerd dus dat kan het probleem niet zijn..

Mijn bestand is +- 4 GB groot (extensie= .iso).

Ik heb ook al geprobeerd om deze map te zippen maar hij geeft weer dezelfde foutmelding.

Ik heb nog geen bestanden die zo groot zijn op mn externe harde schijf staan dus mss ligt het daaraan?

Weet iemand een manier hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Of een manier om mijn bestand in stukjes te verdelen(dan gaat het mss wel)??

Alvast bedankt

lukke
Heb je xp?

Misschien FAT32 omzetten naar NTFS?

Rieksie
FAT32 heeft een beperking van 4GB minus 2 Bytes per bestand. Je zult dus moeten omschakelen naar NTFS of het bestand moeten opsplitsen.
Hoe kun je een .iso bestand opsplitsen?
Of eventueel .rar
Het is zoiezo wel handig om over te stappen op NTFS, FAT32 heeft namelijk ook een beperking van 127.53 GB, behalve op XP. Dus als je die HDD aansluit op een Win2k machine kom je nergens meer...

Hier staat hoe je een rar bestand kan splitsen. Maareh, als je dus bij die ISO wilt zul je voortaan eerst winrar moeten openen, samen moeten smelten en dat kopieren naar je desktop voordat je er iets mee kan gaan doen. Overstappen naar NTFS lijkt mij dus...
Ok,

Ik probeer het morgen eens uit.
Bedankt.
Behalve als je van plan bent binnenkort naar Linux over te stappen, die kan nog niet schrijven op NTFS, al wel lezen, maar niet schrijven. Ik heb mijn externe HD ook Fat32 geformat. Maar is een schijf van 250Gb, maar nog geen problemen met die 127Gb gehad. Of krijg je dat pas met schrijven? Want er staat nu nog maar +/- 70Gb op, maar hij geeft wel nog 160 vrij aan...
Dus Mac kan het ook lezen?
je snapt wel dat Fat32 niet met grotere bestanden kan werken dan 4096 MB toch?
WillemJan, die 127Gb limiet heb je geen last van met Windows XP, wel met 2000 en ouder.
LOL, Je zegt het al Jurgen,

ALTIJD NFTS.

dat is dus beter dan FAT32.

Reageren