Hallow,

Ik heb vandaag een nieuwe Hardeschijf gekocht.
een Seagate 320 GB 7200 Sata2 16MB

Daarbij heb ik een SATA aansluitkabel en voedingsverloop er bij gekocht.

maar nu komt het probleem, hij doet het niet..
als ik m'n oude hardeschijf eruit haal en zet die nieuwe erin en ik druk de windows XP install CD erin dan komt er zoon schermpje te staan van 'druk enter om windows te instaleeren' enz..
ik druk enter, maar dan hangt hij vast.

Als ik m'n oude hardeschijf erin druk + m'n nieuwe dan vind hij de nieuwe hardeschijf niet in Deze computer.

Ik weet niet meer wat het probleem kan zijn, heeft iemand een idee?
je zegt zelf dat het een sata2 is, en dat je een sata verloopstuk hebt. of sata2 bestaat weet ik niet, maar dat zou het kunnen zijn. Zit de flatcable goed vast?
Jah, alles zit vast.. de kabels maakt niet uit geloof ik.

Nu ik kijk in apparaatbeheer vind hij hem wel.
er staat onder schijfstations:
ST332062 0AS SCSI Disk Device (de nieuwe)
WDC WD800JB-00FMA0 (de ouder)

er staat ook gewoon dat hij het zonder probleemen doet, maar dat is dus niet zo.
m'n vader zij dat ik mischien m'n bios moest flashen, maar daar kan m'n moederboard van naar de tering gaan zij hij..
Je weet toch wel dat je nieuwe schijven altijd moet formateren he?
Rick schreef op 02.02.2007 20:03

als ik m'n oude hardeschijf eruit haal en zet die nieuwe erin en ik druk de windows XP install CD erin dan komt er zoon schermpje te staan van 'druk enter om windows te instaleeren' enz..
ik druk enter, maar dan hangt hij vast.

ja..
Je wil dus Windows op de nieuwe hdd hebben en de oude hdd moet er naast?

Als de computer opstart dan moet je zo iets krijgen:

Primary master: [nieuwe hdd]
Primary slave: [oude hdd]

Je kunt doormiddel van een jumper op de hdd selecter of de hdd master of slave is. Je kunt trouwen ook nog zoiets als cable select.

Als dit goed is dan zou je zonder problemen Windows kunnen gaan installeren.

edit:

Spint je nieuwe HDD trouwens wel op. Maakt ie wat lawaai tijdens het opstarten?
de nieuwe staat op master, de oude op slave.. als ik m'n PC restart staat er ongeveer 0.5 seconde iets met dat er geen Primary master is..
Zit er geen boekje bij... rtfm zou ik zeggen - 1 op de 10 kans dat er wat staat over installatie als sata schijf.
Zoek ook eens in je BIOS
Het kan zijn dat je het BIOS je nieuwe harde schijf moet laten detecteren. Verder zou je je nieuwe schijf ook op de tweede poort op je moederbord kunnen uitproberen.
Nieuwe schijfen moet je formateeren (wat chef zij), maar ook toewijzen?

ik denk dat het licht aan m'n bios, die snapt niet wat het voor een schijf is, hij geeft hem niet aan als een SATA, ik zal de drivers ff zoeken.

@Robin: Lees mijn post na die van chef.

Reageren