Vandaag was ik in een goede bui, dus ik dacht: "laat ik eens overstsppen op linux", het enige probleem is dat mijn USB dongle niet makkelijk kan worden geinstalleerd in linux (distro: Kubuntu 6.06), daarom heb ik maar eens ndiswrapper gedownload en geuntard enzo, nou ben ik met cd naar de goede map gegaan en dan doe ik maken install en dan krijg ik deze foutmelding:

bash: make: command not found

Hoe kan ik dit oplossen?? Zonder dat programma heb ik geen internet. :(
Het gaat om versie 1.20 van ndiswrapper.

Alvast bedankt,
Mark
Juist: je hebt ze allemaal gecomment, dus je hebt er geen een geinstalleerd.

Uncomment de regels die beginnen met deb en deb-src, sla het bestand opt, en typ

apt-get update

dan vervolgens

apt-get install ndiswrapper-utils

Welk bestand moet ik veranderen dan, waar staat dat ergens?

[edit] Ik heb koffie nodig, dat pad staat in het commando :schaam:[/edit]
[edit]Ik heb geen rechten het bestand aan te passen... Hoe ga ik dat oplossen?[/edit]
sudo vi /etc/apt/sources.list
Daar kan ik het niet aanpassen als dat de bedoeling is , of is het commando ergens anders voor?
Hmm, hoezo niet? Als het goed is wel. De bedoeling van het commando is wel om het aan te passen.

Eventueel kan nano ook, dat is een wat makkelijkere editor:

sudo nano /etc/apt/sources.list
Die doet het wel

[edit]Bestand aangepast en codes ingevoerd, lijkt te werken.[/edit]
sudo vi /etc/apt/sources.list zou er voor moeten zorgen dat vi (een editor) geopend word welke de sources.list opend met admin rechten. Hoe handig ben je met vi?
Arjen: ik vermoed dat Mark niet doorhad dat vi een editor is. Als je er niet eerder van gehoord hebt is de besturing ook wat obscuur.
Ok, ndiswrapper is geinstalleerd, nu de driver van mijn USB dongle.

Ik heb dit ingetypt:

root@darkmdmn-desktop:/home/darkmdmn# ndiswrapper -i /media/hdd/Driver/WINXP/net111v2.inf
Installing net111v2
couldn't copy /media/hdd/Driver/WINXP/net111v2.inf at /usr/sbin/ndiswrapper line 135.

Hoe zorg ik dat ik geen foutmelding krijg?

Reageren