Hoeveel zou je hiervoor betalen? Ik ben op zoek naar een server maar weet niet goed wat ik moet geven.
Als ik het uitreken betaal je nieuw nog een 200 euro + case. (€50 processor, €50 moederbord, €50 ram, €50 hd).
Hij heeft 6 maanden actief gedraait.

*Server 2U, mobo intel, 512mb 2.667Ghz
*Rackmount (19") : Ci-design RS2100 incl. 350W voeding en originele rails.
*Moederbord : Intel D101GGC
*Processor : Celeron D 2.667Ghz (331)
*CPU cache: 256KB (Intel)
*Intern geheugen : 512MB 400 DDR (Kingston)
*Hard disk : 80GB SATA II 7200rpm (Western Digital)
*HD cache : 8MB
Wil je dr zelf een kopen of huur je dr een?
ik wil de server (als pc) kopen waarvan ik de specificaties gegeven heb in mijn post.
+ hij is tweedehands, 6 maanden actief gebruikt.
Het lijkt me wel wat, waar ga je dat ding eigenlijk plaatssen :D
Vertel er gelijk ook bij wat de bedoeling is van die server, afhankelijk daarvan kan je namelijk pas zeggen of het wat is ja of nee...
Heb je er ook aangedacht dat dit een rack server is? En je dus beter ook een server rack erbij kan kopen (schrik niet van de prijskaartjes).

Onlangs heb ik voor iemand een goedkope Dell gekocht, gewoon een normale PC. Deze draait prima als FTP en kleine webserver.
Als je niet veel nodig hebt zal ik liever voor zo'n oplossing gaan.
Een Rackmount als thuismachine gebruiken is overigens niet handig, die dingen zijn lomp groot en maken enorm veel lawaai.
als je nou gewoon voor een mooie tower server kijkt als hij toch alleen maar thuis staat
hij zal gebruikt worden voor apache en mysql en al die shit maar dat is mijn zaak. (kga het doen met ubuntu.)

Wat ik gewoon wou weten was hoeveel de hardware die ik opsomde waart is samen als je weet dat het al 6 maanden intensief gedraait heeft.
Een beetje 1U Rackserver kost al snel een 1200 euro excl. BTW.

Maarja die kun je ook inderdaad alleen maar in een datacentre kwijt!
Persoonlijk zou ik dan liever gaan voor een Compaq Proliant ML 370 T02, €308,00 bij 'Salland Automatisering'.

• [li]PIII 1133Mhz, 1024Mb PC133 ECC[/li]
    [li]2x 18GB 15K hot swappable HDD[/li]
    [li]CD-rom & FDD[/li]
    [li]Tower model[/li]
    [li]3 maanden garantie[/li]
    [li]2x redundant powersupply[/li]
    [li]keyboard, muis en stroomsnoer[/li]

[img]http://arjan.i-cey.net/klein.JPG[/img]

Maar dat is jou keuze. Voor een goede prijs kan je vaak wel ongeveer de helft bieden van wat het nieuw zou zijn. Echter, die 19" behuizingen zijn vaak enorm duur... reken op 250€ voor de goedkoopste 2u behuizing mét voeding, maar een beetje goede ligt daar vaak boven.

Reageren