IK vraag me al een tijdje af hoe dat nu zit met Copyright. Als ik een stuk tekst van internet zie en ik wil het op mijn site od iets dergelijks plaatsen hoe zit dat met copyright. En als ik het in me eigen woorden doen is het dan nog Copyright. Als ik ene stuk op internet op mijn site plaats en bijvoorbeeld de bron er bij zet mag het dan wel.
Pascal schreef op 07.02.2007 10:18
Hoe zit dat met mijn site?
Ik hem hem helemaal verandert en met kleur...

Als je de cover van een boek veranderd is het nogsteeds niet jou boek...
Arjan Kapteijn schreef op 07.02.2007 10:40
[quote='Pascal schreef op 07.02.2007 10:18']Hoe zit dat met mijn site?
Ik hem hem helemaal verandert en met kleur...

Als je de cover van een boek veranderd is het nogsteeds niet jou boek...[/quote]

Maar ik heb ook de text verandert...
Wanneer mag de copyright eraf dan?
Frank schreef op 05.02.2007 19:55

Je mag een quote uit een artikel opnemen en niet meer dan dat. Tenzij je toestemming hebt (schriftelijk!!!) van de houder van het auteursrecht, dat verandert te zaak.

Even dat jullie het weten: een email is tegenwoordig ook gerechtelijk bewijs, dus in een email kan ook!
Mja je moet je ook afvragen waar het om gaat..
NIemand zal het erg vinden als jij een stukje info over
vista op je site op je site plaatst.. dat is eerder een stukje
gratis adverteren voor hun..

voor de mensen die het willen lezen:

Copyright-teken
===============
Veel mensen denken dat je eerst een aanvraag moet indienen voordat je een © op je pagina's mag zetten. Dat is niet zo. Dat is alleen nodig bij handelsmerken
(om merken van producten dus).

Het auteursrecht ontstaat automatisch wanneer je een tekst geschreven hebt. Je hoeft er verder dus niets aan te doen. Al je werk dat je zelf hebt geschreven/gemaakt valt onder de bescherming van het auteursrecht. Je werk mag dan ook niet zomaar gekopieerd worden door anderen. Je mag gewoon een copyright-teken op je site plaatsen. Hiermee maak je nog eens extra duidelijk dat je niet wilt dat anderen zomaar je materiaal overnemen.

Als je dus info van andere sites plukt mag dat wel.. het hangt ervan af wat het is.. ga het in ieder geval niet gebruiken alsof het van jezelf is...

En over dat stukje vista info moet je je niet druk maken.. dat is gratis reclame voor microsoft.. daar zal nooit een haan om gaan kraaien..

Reageren