Probleem 1:
Op die pagina zou ik een checkbox willen plaatsen. Als ik dan op OK druk dan zou er een "0" moeten in de database geschreven worden en als het gecheckt is dan een "1". Als ik dan die pagina opnieuw bezoek zou die checkbox ook al juist moeten ingevuld zijn met de string uit de database (gecheckt bij 1).
Probleem 2:
Op een andere pagina zou ik dan moeten kijken of in de database een 1 of een nul zit (die checkbox).Zoiets:
Ja dat is toch ook juist de bedoeling van het formulier dat je nu hebt? Aanvinken welke opties actief gezet moeten worden en het formulier versturen.
Vervolgens zul je nu een script moeten schrijven dat de gegevens uit het formulier verwerkt. Aan de hand van dit voorbeeld kun je zien hoe je gegevens uit dit formulier kunt ophalen.
Je kunt de array $_POST['opties'] dus met een foreach loop gaan uitlezen. Je weet op deze manier welke opties er aangevinkt waren en waar dus in de database 1 gezet moet worden in het 'active' veld.
Het slimst is dus om aan het begin van dit script alle opties op 0 te zetten en vervolgens in die foreach loop elke keer UPDATE query uitvoeren die active weer op 1 zet voor dat betreffende id.
@cedric nogmaals,
je hebt bericht.... (om je te helpen)
en iedereen die hier antwoord probeert je te helpen..
het niveau op deze site verschilt enorm.. dus je kan
het niemand kwalijk nemen dat het voor jou moeilijk
eruit ziet.. dat komt vanzelf wel.. gewoon goed
bekijken wat voor stukjes code je krijgt..