Ik probeer een functie in een script in te bouwen, die een bericht pas laat zien als de vooraf ingevoerde datum is bereikt. Ik heb een invoerveld die de datum alsvolgt weergeeft;
$date_format = 'H:i - d. m. Y';
Die schrijft netjes de gegevens naar de database. nu heb ik een invoervak die ik "embargo" noem, waarin de de datum komt (in hetzelfde formaat als hierboven) waarop het bericht pas zichtbaar mag worden. In de query vraag ik dus alle berichten op waarbij de 2e ingevoerde datum (het embargo) al voorbij is, zodat berichten die over een week pas mogen worden vertoont nog niet worden afgeroepen. Ik vergelijk hem met de dag van vandaag door dezelfde code te gebruiken als hoe hij de datum wegschrijft.Ik heb al van alles geprobeerd om het voor elkaar te krijgen, maar dichterbij als hieronder kom ik niet, en het werkt dus ook nog niet... ;-(
$query = mysql_query("SELECT * FROM $mysql_posts_table WHERE embargo <= 'H:i - d. m. Y' ORDER BY id DESC
LIMIT $posts_per_page OFFSET $offset");
werkt hij niet meer. Ook niet met grote YY en HH, of met ii ipv mm. Dus wat doe ik dan verkeerd? Of schrijft hij dat niet meer omdat ik het type van de kolom heb gewijzigd? Moet ik dan nog een andere eigenschap van de kolom veranderen in MySQL?
Ik snap niet wat je met die hele variabele wilt? Het invoeren van het huidige tijdstip in de database doe je met NOW(). Het invoeren van een ander tijdstip doe je in het formaat 'yyyy-mm-dd hh:mm:ss'. Maar hoe jij je tijdstip in dat formaat krijgt moet je zelf uitvinden.
Als je de date() functie van php gebruikt:
<?php
$datum = date('Y-m-d H:i:s');
?>
Maar zoals gezegd, als je de huidige datum in wilt voeren doe je dat gewoon met mysql:
Sorry, die variabele zit in een config-file in het (reeds bestaande)script. Vanuit een actions.php wordt de rest geregeld, zodat een geplaatst bericht de datum en tijd mee kreeg in vooraf genoemd formaat. Maar omdat ik al een tijd aan de pruts ben geweest met het probleem, hou ik onbewust nogal vast denk ik aan de aloude waarden. Ik probeer het zo goed mogelijk aan te passen mbv jouw info
Ja ok, maar zodra een bericht geplaatst wordt zou ik het tijdstip van plaatsen gewoon met NOW() in de database zetten. Dan heb je ook direct het goede formaat voor de database te pakken (de engelse notatie).
Pas bij het ophalen van het bericht uit de database ga je dan het eigenlijke formaat toepassen met behulp van de functie DATE_FORMAT. Precies zoals ik al eerder aangaf.
Ik deed het stap voor stap, en door het met NOW() in de database te zetten, en de vergelijking ook met NOW() te doen, doet hij precies wat hij moet doen!!!!
De functie DATE_FORMAT ben ik nog niet aan toe, maar dat lijkt ook even niet te hoeven.
Je weet niet hoe dankbaar ik ben!!!!!!
(Ook voor je geduld, haha, ik snapte het niet direct...)