Mijn vraag is als volgt:
Wie heeft er een script(je) waarbij er elke dag van de week (dus 7 keer) een andere (start)page wordt opgestart?

Bij voorbaat dank voor je hulp,

Erwin.
Erwin schreef op 18.10.2004 14:32
Elwin,

Ik wilde je niet beledigen hóór! Alleen ik ben de leek en jij (voor mij) the master... Ik wil het graag allemaal gaan snappen maar vooralsnog snap ik er FF niets van, laat staan van 'settings uit een DB halen, een variabele setten of iets anders'.

Wellicht handig om mij de weg eens te wijzen? GRAAG!

Groet & nogmaals|wederom dank,

Erwin.
"Houd vol, houd vast, houd stand. Geduld is karakter." - Comte de Buffon
Zoals ik het al zei.. ik ben het niet, ik wilde je alleen even wijzen op het verschil, wat er niet is.. :D

Alhoewel, er was wel een verschil. Ik wees je de weg (door de snippet en de links), en bij het script van RT kreeg je alles, geen aanwijzing. En dat is leuk, maar niet als je het wilt leren...

En wat betreft mijn uitspraak:
'settings uit een DB halen, een variabele setten of iets anders'
Daar moet je niet veel waarde aan hechten, gaf even twee voorbeelden die je ook kunt uitvoeren.

Maar goed, een uitleg is wel op z'n plaats:
- setting uit de DB halen
DB staat voor database. Hierin kan je, zoals je wellicht weet, vanalles opslaan. Zo ook settings (instellingen). En in deze settings kan je bijvoorbeeld ook kwijt welke template op welke dag is. Dat zoek je dat op dmv een query.
- een variabele setten
Een variabele (in PHP voorafgegaan door een $) houdt een stukje informatie vast. Dit kan bijvoorbeeld de naam van een template zijn. De variabele kan je later weer aanroepen als je een template gaat toevoegen/includen.

Elwin
Het script is van Elwin, maar Erwin snapte het niet, dus heb ik het script afgemaakt en wat meer commentaar, ik ben zelf ********* ook nog een beginner!!!! :-)
rustig maar.....

Reageren