Beste mensen,

Ik heb het volgende script geschreven:

<?php
$hostname = "-";
$user = "-";
$password = "-";
$database = "-";

mysql_connect($hostname, $user, $password) or trigger_error(mysql_error(), E_USER_ERROR);
mysql_select_db($database) or trigger_error(mysql_error(), E_USER_ERROR);

$sql = "SELECT * FROM toestellen WHERE merk = Siemens";

$resultaat = mysql_query($sql) OR die ("Kon geen verbinding maken met MySQL");

$rij = mysql_fetch_object($resultaat);

$paginanaam = htmlspecialchars($rij->paginanaam);
$merktype = htmlspecialchars($rij->merktype);
$merk = htmlspecialchars($rij->merk);
?>
<?PHP echo("$paginanaam"); ?>
<?PHP echo("$merktype<BR>\n"); ?>

Maar hij geeft de foutmelding: kon geen verbinding maken met mysql.

Wanneer ik: WHERE merk = Siemens verander in: WHERE id = 2 dan geeft hij wel gewoon de rij, maar hij moet alle rijen geven met het merk.

Is het zo duidelijk? Kan iemand mij helpen?
Thanks....het werkt perfect!
geen dank.....
"Nu vindt je DB ook alleen de regels met Siemens, en niet met siemens. Daarvoor zou je deze kunnen gebruiken:
"

MySQL is standaard niet case-sensitive, en LIKE doet daar niets aan. LIKE zonder wildcards is hetzelfde als '='

Wat je (veel) beter kunt doen is de boel normaliseren zodat je niet 'Siemens' opslaat, maar '1' voor siemens en '2' voor nokia etc. Zie: http://www.yapf.net/faq.php?cmd=100&itemid=700

"$resultaat = mysql_query($sql) OR die ("Kon geen verbinding maken met MySQL"); "

Hier heb je niets aan, als er een fout is dan vertelt PHP je dat er een fout is dat wist je al. Maar wat is de fout, en waarom zou je hele script moeten stoppen door die fout?
Print mysql_error() als er een fout is en vang de rest met een IF statement op zodat de gebruiker een nette melding krijgt.

"is het ook mogelijk dat ik ze nog sorteer op nummers en dan op tekens?"

Nee. Je kunt alleen alphabetisch sorteren. Meestal lijkt dat hetzelfde als eerst alle getallen, dan alle letters, maar dat is het niet..

Reageren