Op school hebben wij een project voor Duits, we moeten daarvoor zelf een Duitse film van een minuut of 7 opnemen en daarna monteren, nu vroeg ik me af of jullie een gratis programma (of een gratis trial) weten waarmee ik dat kan doen. Het programma hoeft niet zo heel erg professioneel te zijn maar wel iets uitgebreider dan Windows Movie Maker
Alvast bedankt
Daar zit een heel scala aan videobewerkingsprogramma's in.
Ik weet zo even niet uit mn hoofd hoe ze heten, maar met de Smartstart kom je een heel eind.
Wat ik moet kunnen is een menu maken waar je ondertiteling uit of aan kan zetten, je moet ondertiteling kunnen invoegen, geluid er onder, overgangen maken, soms wat tekst in beeld evt. sommige beelden wat lichter maken als ze te donker zijn opgenomen, zoiets.
ah... dan kun je denk ik t beste uitwijken naar Adobe Premiere... maar of daar een trial van is weet ik niet.
Voor DVD Authoring hebben ze trouwens ook nog Adobe Encore.
pinaccle 10 is wel fijn :) je kan dan voor een groen scherm opnemen en dat weghalen en dan new york ofzow erachter zetten :).Het is wel een duur programma, maar gebruikersvriendelijker dan adobe premiere (mijn mening)
Ik heb Video Edit Magic gedownload(niet erg legaal, maar ik doe het weg als ik ermee klaar ben). Maar weet iemand die dat programma kent hoe je er ondertiteling in stopt en hoe je het menu kan maken wat je krijgt als je een dvd 'opstart'.
Mijn dank is zeer groot want het moet maandag af en heb weinig tijd