Vorige vraag:
Ik heb deze afbeelding: Afbeelding. (Ja... idd is van publisher, maar dat was een eis van 'de klant') Maar je ziet dat je op de randen van de golven heel goed de pixels ziet. Hoe kan ik dat oplossen (Ik heb het .psd document gewoon)? Of hoe kan ik het overnieuw maken? Want het lukt mij niet om mooie golfen te maken in Photoshop.

Misschien een beetje vaag, ik hoop dat jullie het begrijpen.

Het is me gelukt:

Dit is goed als background. Alleen nu kom ik op het volgende:
Ik vind de witte achtergrond niet echt mooi er bij. De kleuren va de golfen mag ik niet veranderen. Heeft iemand enig idee welke kleur ik de achtergrond zal doen?
Blur-tool, dat ding met de water druppel

Of met de magic wand tool en dan feather... maargoed dat is miss. niet echt handig...
Bedankt voor jullie reacties,
@YPM Werkt inderdaad wel maar, ik moet een echte afscheiding hebben tussen de golf en de achtergrond. Nu is het een beetje wazig. Misschien zijn dat wel te veel eisen...

@Leroy Ik doe outerglow opticy: 75%/100% (maakt niet veel uit in het resultaat) size: 2px kleur: zelfde als golf

Dus: Iemand nog een ander idee?
zulk soort tekeningen ben je het beste af met illustrator: gewoon netjes de lijnen tekenen, en je hebt een 100% scherpe lijn, hoe ver je ook inzoomed. Even omzetten naar jpegen je zit gebakken.
Ok, ik zal even een trial van Illustrator gaan downloaden.
BUMP...
Ik ben nu een paar dagen met Illustrator aan het prutsen, maar het lukt niet echt... Hoe zou ik het het beste kunnen aanpakken? Ik kan namelijk niet echt goed tekenen met de muis.
Polygonal selection? ff enorm veel polygonen selecteren en dan fill?
Pen tool, dan kan je in 1-2-3 dat soort golfjes tekeken :)
Pick up your gum and just gumm xD

Gum gewoon die randjes weg (of maak eerst een rand van 5px)
sample de kleur van het midden,, doe die als bg color

magic select, het midden delete dat dan. dan schiet je nog nix op behalve dat je hetzelfde in 2 layers heb..

dat gele stuk en rode stuk via select en cut paste ff in 2 layers verdelen.

100% opacity - normal - 6 pix outer glow aan de gele, verandere dan ook de kleur ff goed,

en doe dat ook met de roode.

Reageren