Nee, dit soort dingen kosten jaren lange ervaring. Een programma waar je het redelijk snel mee kan maken is 3D max maar echt, wanneer je zelf moet gaan uitzoeken is het eigenlijk onbegonnen werk. Dit soort visualisaties zijn zo ingewikkeld, het is vele malen complexer dan het leren van PHP.
Zelf doe ik Product Design & Engineering aan de HU dus ik hou me regelmatig bezig met het renderen in Solid Works. Dit is een duur, maar nummer 1 3D CAD programma waarmee je fotorealistische plaatjes/filmpjes van producten kan maken na veel oefening.
Een bewegende olifant met dezelfde details als een echte olifant raad ik na 3 jaar veel animeren/tekenen nog echt niet aan...
Beste Chrispijn, ik ben zelf dagelijks met maya bezig en ik denk dat simpele animaties geen jaren hoeft te kosten. Het is wel complex, maar alles is te leren.
Dat nummer één gebeuren is natuurlijk een beetje onzin, omdat de verschillende programma's beter zijn in bepaalde delen dan anderen. Dus het hangt er maar helemaal vanaf wat je doet en wil doen wat het beste voor je is.
Kort door de bocht: softimage richt zich op de game industrie, 3d studiomax als een soort all round modeler. Solidworks is voor meer technische uitwerkingen en industriele toepassingen, maya doet het goed in de filmindustrie, rhino is super voor de nurbsliefhebber, cinema4d is voor de makkelijke moddeler. Pro engineer is de beste voor diegene die vinden dat solidworks dat niet is. Sketchup is ook nog een mogelijkheid voor de snelle studies en modelletjes.
De vraag is natuurlijk: hoe realistisch wil je die olifant? Natuurgetouwe bewegingen animeren is zeer, zeer complex. Echter, een comic-achtig model is relatief makkelijk te maken.
Zoek eens op een site als http://www.highend3d.com en zoek naar een programma wat jou het beste zal schikken. Cinema4d is misschien een aanrader omdat de interface relatief eenvoudig is, en het werkt goed samen met de maxwell renderer.