Heey, Ik heb op mijn IBM Thinkpad een 40Gig hdd. Ik heb een partitie van 15 gig, (XP en een paar kleine programmatjes) en een partitie van 25 Gig, (Veel muziek, veel software en 4 films). Omdat ik de laatste tijd LimeWire heb gebruikt heb ik veel spyware en andere rotzooi binnengehaalt, en Windows loopt als een dooie slak, Dus nu wil ik XP opnieuw installeren, maar nu is de vraag, word mijn 2e partitie dan ook geformateerd. Ik instaleer windows dan op partitie 1, en 2 wil ik zo laten. Dus nu is de vraag, kan ik windows instaleren zonder dat er iets met partitie 2 gebeurd, en kan ik na die instalatie gewoon weer in 1 keer bij m`n spul? Ik heb geen brander, dus ik kan niks backupen...
nee alleen de partitie die jij aanwijst bij de installatie word geformatteerd
stel je hebt C: D: E: F:
dan kies je tijdens de installatie dat partitie C:
geformatteerd mag worden en daar installeer je windows
weer op.. de partities D: E: F: blijven zoals ze voor
de installatie waren ;)
Oke, gelukkig, maar ik had pas hetzelfde probleem met win2k, maar toen ik de 2e partitie probreerde te openen kreeg ik een melding dat ik hem moest formateren, Waar ligt dit aan, of is dit alleen voor 2000
Ik heb XP zovaak (opnieuw) geinstalleerd en nog nooit problemen gehad met bestaande partities. Zolang je tijdens de installatie procedure van die partities afblijft is er niets aan de hand...
Beter nog, zelf gebruik ik altijd een partitie als backup om bestanden die ik na herinstallatie nog wil gebruiken, op te slaan.
ehm... een partitie op een 40gb schijf die al vol gepartitioneerd staat is niet echt mogelijk... zeker niet om te backuppen... als je je film enzo wilt doen ben je wel 15gb of meer kwijt denk ik zo...
Voor een herinstallatie maak ik nooit een backup van al mn bestanden. Alleen mn belangrijkste bestanden (documenten, email, etc) kopieer ik naar mn backup partitie. Die heb ik meestal rond een grootte van 10 GB (op een 250GB harde schijf).