Wat is hier mis mee? Hij geeft altijd de error:
de wachtwoorden komen niet overeen.

if($_POST['password']==$_POST['password2']){
echo "De <b>wachtwoorden</b> komen niet overeen.<br>Klikt u <a href=javascript:history.back()>hier</a> om terug te gaan";
}
moet zijn include("config.php"); neem ik aan :)..

enne, \ voor een ", is alleen nodig als je het wilt echoen, anders JUIST NIET...

Jep, vakken met email en username, of username en password, alleen voor email en username zal ik de pas naar mail sturen :).. anders word het erg lekkend..
Jep, vakken met email en username, of username en password, alleen voor email en username zal ik de pas naar mail sturen :).. anders word het erg lekkend..

Wat 'n antwoord is dit nu? Je geeft gewoon beide mogelijkheden... Anyway, je hebt een username + emailadres veld nodig.. Want het gaat om een verloren paswoord recover spel, dus hoe kan je dan je wachtwoord ingeven... Nuja, misschien anders een nadenken met wat je bezig bent? Als je al twijfelt welke velden je nodig hebt...
Kheb nou dit scriptje:

<?

$waarden = array(\'a\', \'b\', \'c\', \'d\', \'e\', \'f\', 0, 1 , 2 , 3 , 4 , 5 ,6 , 7 , 8, 9);
for($i =0;$i<6;$++)
{
$var = random(0,15);
$newpass .= $var;
}

include(\"config.php\");
$emailadres [email protected];

$db=mysql_connect($dbhost,$dbuser,$dbpassword);
mysql_select_db($dbname,$db);

$temp_query = mysql_query(\"SELECT email FROM ledensysteem WHERE username=\'\" . $_POST[\'username\'] . \"\'\");
if ($row = mysql_fetch_array($temp_query)) {
if ($row[\'email\'] == $_POST[\'email\']) {

mysql_query(\"UPDATE ledensysteem SET password=\'\" . md5($newpass) . \"\' WHERE username=\'\" . $_POST[\'username\'] . \"\'\");
mail($_POST[\'email\'], \"Lasersailinglimburg.nl\", \"Geachte \".$username.\", u heeft uw paswoord aangevraagd,
hierbij is er een nieuw paswoord aangemaakt,
dit is paswoord is: \".$newpass.\".
Dit is paswoord dient u zo spoedig mogelijk te wijzigen.

Met veel groeten,

de webmasters van http://www.lasersailinglimburg.nl.\",\"From:
$emailadres\\r\\n\" .\"No reply\\r\\n\"); ;)
echo \"Ww gewijzigd, bekijk uw mail\";

} else {
// Fout
}
} else {
echo \"Gebruikersnaam bestaat niet.\"
}
?>

<form action=login.php method=POST>
Gebruikersnaam: <input type=text name=username style=\'border: 1 solid #000000\'>
<br>
Emailadres: <input type=text name=email style=\'border: 1 solid #000000\'>
<br>
<input type=submit name=submit value=Login style=\'border: 1 solid #000000; background-color: #FFFFFF\'>

</form>

Maar hij geeft deze error:

Parse error: parse error, unexpected T_INC, expecting T_VARIABLE or \'$\' in /home/lasersai/public_html/leden/wwwijzigen.php on line 4
Jij weet echt niet wat je doet het?
Ga eens een paar PHP tutorials lezen voordat je begint te klooien ...
Dat forum script hier zet overal backslashes voor.... en je krijgt een error als er een \ in je geposte script staat.
Agree met Mitch...

RT: steek het nou niet op het forum... The point is, je weet nog niet half waar je mee bezig bent...

Klik

Edit: typo... again :-/
RT schreef op 22.10.2004 22:20
Dat forum script hier zet overal backslashes voor.... en je krijgt een error als er een \ in je geposte script staat.

Kheb nooit ergens last van ...
Nee, natuurlijk niet, mijn stommiteit ligt niet aan het forum :), ik wilde het alleen ff melde, pik het niet verkeerd op! Wat is er dan allemaal verkeerd aan dat script?
RT:
Kan je lezen? :-/

Ga eens een paar PHP tutorials lezen voordat je begint te klooien ...

Als je de fouten niet ziet in dit script, zoek dan zelf!
Oke, weer een "vergelijk-probleem"":

ik wil een gepost wachtwoord vergelijken met een wachtwoord in de database, hier mijn "scriptje":

<?php

include("config.php");

$sql = "SELECT password FROM members WHERE username='".$_POST['username']."'";
$q = mysql_query($sql)or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($q);

if (md5($_POST['password']) != $row['password']) {
echo "De <b>username</b> komt niet overeen met het <b>wachtwoord</b>!<br>Klikt u <a href=javascript:history.back()>hier</a> om terug te gaan.</font>";

?>

Dit is maar een klein deel! Maar nu geeft hij elke keer terug:

De username komt niet overeen met het wachtwoord!
Klikt u hier om terug te gaan.

Reageren