Hallo,

Ik heb een Windows gekocht, die moet op de pc van m'n vader, alleen moet hij continu op die pc werken. Kan ik daarom op een hd'tje die windows installeren op mijn pc (is wel andere hardware), en dan de hd in m'n vaders pc zetten?
Of wil dat niet met de hardware?
Ik weet dat microsoft dan gaat zeuren ivm veranderde hardware, maar ik registreer 'm pas als ie in de definitieve pc zit, en als dat niet lukt regel ik dat wel ;)

Mvg,
Jonathan
dat gaat niet lukken
Want?
Hij zit 24/7 op die PC :/ Lekkere pa... Install duurt max 2 uurtjes oid... Als je er gewoon constant bij blijft zitten 1-1,5 uur gok ik...
Windows herkent wat voor apparaten er in je PC zitten, wanneer dit een kleine verandering ondergaat zal windows geen problemen geven, maar wanneer de harde schijf ineens in een heel andere PC gezet wordt veranderen er een heleboel apparaten. Dan zal hij ook niet opstarten.

Dus naderhand registreren zal denk ik weinig helpen...
Ok.
Er is dus geen manier?
Ik ben er niet zo zeker van dat het niet werkt. Wat Axel zegt is helemaal waar, maar zal windows de nieuwe apparaten niet gewoon herkennen?

Wat ik bedoel te zeggen: als je een werkende windows installatie op een harde schijf installeert mbv de ene computer en hem daarna in de andere computer hangt, zal dat dat veel problemen opleveren? Het is immers ook mogelijk om een besturingssyteem vanaf een externe harde schijf op te starten. Natuurlijk wel even zorgen dat je Master/Slave instellingen van je harde schijf goed staan en dat je in je bios instelt dat er vanaf die nieuwe harde schijf opgestart moet worden.

Ik heb het nog nooit geprobeerd, dus kan je ook niet met zekerheid zeggen of het werkt. Echter volgens mij kan het ook niet zoveel kwaad om het eens te proberen.
als je bijvoorbeeld een nieuwe videokaart in je pc duwt doet hij het nog. als je bijvoorbeeld een nieuwe videokaart, moederbord, geheugen en processor in je pc duwt herkent windows teveel nieuwe hardware en zal hij ook niet opstarten, dit is tegen illegaal gebruik.
Ik heb nog een windows op een oude schijf, die dus ik eens in en kist. Eens proberen.
welke versie van windows?
XP home Compaq Fucked Edition
(xp home bij een compaq gekregen)
(ik wil het dus uiteindelijk doen met XP pro UnFucked Edition)

Reageren