Heb dit maar ff snel in elkaar geprutst,
uiteraard niet getest, maar het is voor het idee.
je kan anders ook veel voorbeelden krijgen op het forum als je een beetje zoekt..
Script werkt vast niet..
<?
$query = mysql_query("SELECT * FROM inlog WHERE inlognaam = " . $_SESSION["inlognaam"] . " AND wachtwoord = " . $_SESSION["wachtwoord"] . " ");
?>
moet zoiets zijn:
<?
$query = mysql_query("SELECT * FROM inlog WHERE inlognaam = '".$_SESSION['inlognaam']."' AND wachtwoord = '".$_SESSION['wachtwoord']."'");
?>
anders kon je wel e sde mist in gaan :)
mysql_connect($hostname, $user, $password) or trigger_error(mysql_error(), E_USER_ERROR);
mysql_select_db($database) or trigger_error(mysql_error(), E_USER_ERROR);
Maar hij blijft geven: inlog minslukt, wat moet ik veranderen?
Enne hoe zorg ik er voor dat de beveiligde pagina's alleen bezocht kunnen worden nadat de juiste inlog gegevens zijn ingevuld? ( hoe zorg ik er voor dat niet iedereen de pagina's, zonder in te loggen bekijken kan).
(Het is voor een CMS systeem waar ik alleen op mag!)
Mwah killalot, ik heb je script er op geplaatst en gezorgd dat hij ook verbinding maakt, maarre hij past het wachtwoord niet aan in mijn database. Volgens mij voert hij de query niet uit, er is ook geen foutmelding.
Ik heb ook geprobeert met een emulator een md5 wachtwoord te maken en deze er dan in te zetten, maar dan gebeurt er ook niets anders. Dus of de emulator was niet goed, of het werkt met md5 ook niet...
Maarre hoe zorg ik er voor dat de beveiligde pagina's alleen bezocht kunnen worden nadat de juiste inlog gegevens zijn ingevuld? ( hoe zorg ik er voor dat niet iedereen de pagina's, zonder in te loggen bekijken kan).
(Het is voor een CMS systeem waar ik alleen op mag!)
Iets met: session_start(); op iedere pagina? Of een include()?