Heej,

groot probleem!! ik ben bezig met mijn Duits project en ik moet een film van mpg formaat naar avi formaat converteren omdat geen enkel bewerkingsprogramma een mpg goed pakt of goed converteert, als hij het al kan converteren dan is of het beeld of het geluid weg!!
W
What 2do?

Groetjes Freek
.avi is maar een container, dus denk even na over de codec, maar waarschijnlijk is AutoGK het meest makkelijke programma.
het programma SUPER is heel goed!
Ook de bestanden zijn nu AVI maar 10x zo groot (van 2gb naar 20gb) hoe krijg ik dat weer kleiner zónder al te veel kwaliteitsverlies?
Niet kleiner maken. Als je goed wilt editen, dan heb je die grote files wel nodig. Pas na het bewerken zou ik hem weer terug zetten naar MPG, dan is die weer een stuk kleiner.

Omdat je gaat bewerken, en ik neem aan dat je dat precies/ goed wil doen. Dan heb je die files wel nodig.

AVI files is een beetje de BMP onder de films. Er is geen compressiemethode op toegepast.
@Freek
niet, avi is rauwe data en bevat geen tot nauwelijks compressie...elke verkleining levert dus kwaliteits verlies op...
oowkeej ik bewerk ze nu eerst en dan zet ik ze weer terug om, (wat een omweg kan het neij sneller voor de volgende keer of so)
kan iemand mij ook helpen met hoe je een Avi naar jpg doet?
Wat is dat nou weer voor onzin, de meeste video in de avi's die ik download zijn compressed dmv de xvid codec, en het geluid dmv de mp3 of aac codec.
Zoals gezegd, avi files zijn slechts containers, en .avi zegt niets over de inhoud.
stuko schreef op 22.08.2007 21:59
kan iemand mij ook helpen met hoe je een Avi naar jpg doet?

Haha, een AVI naar een JPG? Gewoon een screenshot maken ;-)
En eigenlijk kan je een Mpeg video ook bekijken als 2 losse delen, een deel met de beelden en een deel met het geluid. DVD's zijn ook Mpeg, waarom denk je dat je los geluid kan kiezen?

Mpeg kan je vergelijken met de jpg onderde afbeeldingen. Een relatief hoge kwaliteit, met een lage bestandsgrootte. Maar omdat een Mpeg al gecomprimeerd is kan je die niet zo goed en precies bewerken als een ongecomprimeerde video.

En een avi naar jpg?? Wou je van elk filmbeeld een afbeelding maken en deze achter elkaar plakken? Bedoelde je van AVI naar Mpeg, dan kan je waarschijnlijk wel 1 van de tools gebruiken die eerder in het topic zijn genoemd.

Reageren