Het nu volgende script deel laat thumbnails zien, alleen ze staan niet recht onder elkaar de een staat hoger als de andere.
Ook is de de afstand tussen twee thumbnails is soms groot en andere keren weer klein. Dit zal te maken hebben, denk ik, met de foto die er boven staat.

Kan iemand alstublief dit script aanpassen zodat de thumbnails rechtonder en rechtnaast elkaar staan. Bij voorbeeld tussen twee tumbnails steeds 10px.

Ik heb al van alles geprobeerd het rare is het lukt zelfs niet om de grote van de thumb aan te passen.
Nu ik mijn pagina weer wil veranderen en alles op mijn eigenste domail wil plaatsen wil ik het uiteindelijk toch goed krijgen.
Ik heb ook niet zo veel verstand van php, wellicht is er een php die mij wil helpen.

Het script deel (ca. 1/3 van het totale script)
----------------------------------------------------------------------
$clm = "6"; // Aantal kolommen
$rows = "5"; // aantal rijen
$t_w = "90";
$t_h = "90";

?>
<html>
<head><title>Foto's :: <? echo $gallery ?></title>
</head>
<body bgcolor='#DBDBDB' leftmargin='0' topmargin='0'>
<?
echo "<h1>$header</h1>";
echo "<center><b><b><h2>$title</h2></b><br>";
$min = (1+($page * 20));
$max = (($page +1) * 20);
$number = $clm * $rows;
$break = (($page * 20) + $clm);
echo "<table border=0 cellpadding=0 cellspacing=0><tr>";
$d = dir("$path2");
$count = -1;
while($entry=$d->read()) {
if (($count >= $min) AND ($count <= $max)){

if(eregi(".jpg|.jpeg|.gif|.bmp|.png", $entry)){
ClearStatCache();
$size = GetImageSize("$path/$entry");

$size[0] = $size[0] + 20;
$size[1] = $size[1] + 25;

$file_size=fileSize("$path/$entry");
$file_size = round($file_size / 1000) . "k";

werkende link als voorbeeld
------------------------------------------------
http://korro.ko.ohost.de/paddy/Dir.php
Het probleem is dat je thumbnails niet allemaal even groot zijn, waardoor je lay-out in de war ligt.

Oplossing 1: je thumbs allemaal dezelfde fysieke grootte geven
Oplossing 2: voor alle thumbs dezelfde grootte in je HTML opgeven
Volgens mij zouden ze allemaail 90x90 moeten zijn en nergen anders kan ik het veranderen
Ik had eigenlijk in gedacht als ik ze allemaal dezelfde hoogte geef dan zou het toch goed moeten gaan. Dit lukt niet en volgens mij komen alle thums niet gelijk naast elkaar te staan.
Jan Koehoorn schreef op 03.03.2007 12:49
Het probleem is dat je thumbnails niet allemaal even groot zijn, waardoor je lay-out in de war ligt.

Oplossing 1: je thumbs allemaal dezelfde fysieke grootte geven
Oplossing 2: voor alle thumbs dezelfde grootte in je HTML opgeven

Oplossing 3: Zet alle plaatjes in een div en centreer de inhoud van de div. De div geef je de grootte mee die de plaatjes moeten hebben, kleinere plaatjes dan die maat worden netjes midden in die div gecentreerd.
Dat schreef iemand anders ook al ergens maar ik weet niet hoe. HELAAS.
Post dan even het script waarin alle foto's worden uitgelezen. De pagina waar alle foto's worden getoond. Als dit veel code is dan alleen even de loop waarin de foto's worden getoond.
Dr staat een foutmelding.... En ik doelde op je code.

Reageren