Het zijn twee programma's die beide van Adobe zijn. Maar er zitten natuurlijk grote verschillen in. Naar wat ik gehoord heb is photoshop meer voor de foto's (de naam zecht het =P) en fireworks meer voor de websites. Wat is jullie mening, Gaat jullie voorkeur uit naar photoshop of toch fireworks??
Ik gebruik photoshop want ik maak mijn websites in CSS.
Wat een logica Steve, als je je website in CSS maakt hoef je nog geen photoshop te gebruiken hoor :P
Ook met Fireworks kun je gewoon plaatjes maken en die dan in een CSS bestand zetten. Of The Gimp, ga zo maar door ;)
Ik heb zelf geen ervaringen met FireWorks, maar des te meer met PhotoShop. Ik ben eigenlijk nog nooit iets tegengekomen dat niet kon, dus bij mij ontbreekt de noodzaak voor een ander programma.
Volgensmij kun je het alsvolgt zeggen: Photoshop heeft alles, maar is moeilijker, en als je een wat slomere pc hebt kan het opstarten lang duren. Fire works daarentegen heeft minder, maar is wel een sneller programma en in het begin makkelijker te leren. Uiteindelijk is het gewoon een persoonlijke keus.

Reageren