Hey,

Ik gebruik zelf altijd MySQL, gewoon omdat ik niet meer nodig heb.
Maar ik ben benieuwt wat de rest gebruikt. Zitten er veel voor- of nadelen aan een bepaalde database? Welke gebruiken jullie en waarom?
Paul: Gebruikt mysql omdat 't fijn werkt en ik nog nooit iets anders heb gedaan :D
MySQL
Niemand die een andere database gebruikt?
Waarom Oracle? ben benieuwt wat voor en nadelen zijn.. ;)
Oracle gaat een stuk beter met zijn data om volgens mij. Er zijn meer verbanden te leggen met constraints/foreign keys. Hierdoor is de data een stuk eenvoudige te beheren.

Bijvoorbeeld: Wanneer je een gebruiker verwijderd worden direct de scripts, tuts en geposte berichten verwijderd. Met mysql kan dit vaak maar tot 1 niveau dus wanneer er reacties zijn gegeven op een tutorial moet je een aparte query maken om de reacties met betreffend tutorial id te verwijderen.

Heb ik dit goed?

edit:
Maar ik maak ook alleen maar gebruik van mysql... puur omdat dit standaard door mijn hoster geleverd wordt...
Verlossende woord: PostgreSQL :)
Zie ook dit lijstje.

[edit]
En nog even het waarom:
- Volledig consistente data, mogelijkheid om relaties te leggen tussen tabellen
- Stored procedures, alle db-opdrachten voer ik uit via functies in de database, daarin vinden de controles plaats.
- Views: lange en/of ingewikkelde queries kun je opslaan op de database en aanroepen via 1 select statement. In tegenstelling tot views in MySQL onthoudt PostgreSQL hoe de query moet worden uitgevoerd (execution path wordt opgeslagen), dit werkt dus retesnel.
- Triggers / rules: bepaalde zaken op database-niveau af kunnen dwingen.

Ik kan alleen maar zeggen: vergeet MySQL en ga eens met PgSQL aan de slag, 't is echt leuk werken.
[/edit]
crispijn, :P ik las uw naam net verkeerd, en toen leek het wel kiespijn -_- Haha:P, MySQL, voor zover dat lukt, meestal gebruik ik .txt
Thomas schreef op 04.03.2007 15:04
crispijn, :P ik las uw naam net verkeerd, en toen leek het wel kiespijn -_- Haha:P, MySQL, voor zover dat lukt, meestal gebruik ik .txt

Je bent de eerste! :S

Reageren