Ik wil graag weten hoe ik, als ik bijvoorbeeld op een pagina eerst een rode achtergrond heb en ik druk op een button dat die er voor zorgt dat na 30 seconden de achtergrond groen is. Graag ook nog zó dat als ik voordat die 30 seconden voorbij zijn mijn browser aflsuit en dan na de 30 seconden weer de pagina open dat dan toch de pagina groen wordt weergegeven.
Timers: Javascript
Afsluiten en weer openen en toch groen: PHP + MySQL

Dit zijn de grote lijnen. Verder zou je gewoon op Google moeten zoeken.
@ Gamer13: Het afsluiten en toch groen openen zou je ook met cookies kunnen doen, JavaScript dus ;-) .
@GaMer13: Ik heb op google gezocht en kon niets vinden en hoopte dus hier een goed antwoord te krijgen. Javascript wordt uitgevoerd bij het laden van de pagina en ik wil dat er iets wordt uitgevoerd los van de pagina (dus ook als de pagina niet geopend is).

@Ponzi: Ik wil graag het gebruik van cookies vermijden en ik zie niet hoe cookies mij gaan helpen met het uitvoeren van een scriptje als er geen pagina geopend is.
in de cookie kun je de tijd zetten waarop de pagina groen is gemaakt. Als de pagina dan wordt geopend kun je met PHP de cookie uitlezen de goede achtergrond meegeven...
@PHP Newbie: Ik had wellicht er bij moeten vermelden dat andere mensen de pagina ook groen moeten zien zonder dat degene die op de button van het groen maken had geklikt na de 30 seconden nog de pagina had geopend. Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Je moet dan gewoon:
(ff een schetsje)
In cookie -> NOW + 30 seconden(future)

Op de pagina -> if(now >= future)....
@GaMer15: Wat ik net dus zei, als iemand op die button drukt en dan afsluit dan moet iemand anders ook na de 30 seconden een groene pagina krijgen. Volgens mij lukt dat niet met cookies.
Oh, iemand ANDERS. Ja dan zou je een variabel moeten maken en iets of wat in een database moeten zetten.

Weer eens een schets:
Persoon 1: Klik
Pagina -> click so -> update row : clicked = 1 & update row: future time = +30 seconds
Persoon 1: gaat weg lol
Persoon 2: opent site
30 seconden wachten.....
Pagina -> get from database: future time -> if(now >= future time) then:
GROEN!
Zo zou het inderdaad lukken, bedankt :). Maar dan nog even een vraag, kan ik ook iets in de database veranderen zonder een browser, want nu verandert persoon 2 dus met het openen van de pagina de database. Is het dus ook mogelijk om iets te hebben wat in de database iets verandert wat de pagina groen maakt, dat persoon 2 dus gewoon de pagina opent en de variabele voor de achtergrond kleur alleen uit de database haalt?
Jij wilt browsen zonder browser? Lol, neej geintje...
Je kan met een cronjob de database aanpassen evt.

Reageren