en als ik dan bijvoorbeeld een script had kon ik dus zien dat er 3 regels waren toegevoegd. Als iemand weet wat hier het script voor is dan ben ik u dankbaar hiervoor.
@Robert, zoals ik ook al aangaf: de duidelijkheid laat inderdaad te wensen over..
MAAR je mag met MAX() NOOIT controleren of iets de laatst ingevoerde waarde is! Max geeft gewoon de hoogste waarde terug en de laatste ingevoerde waarde hoeft niet perse de hoogste id te hebben.
nee jullie snappen het nog niet helemaal ik zal 't ff uitleggen
Ik heb een begin pagina hierop staat het laatste nieuws. Dit nieuws haalt hij uit mijn tabel met nieuws. Maar om het laatste nieuws te kunnen bepalen moet ik natuurlijk wel weten wat het laatste nieuws is wat is toegevoegd en dat komt dan als GET functie in de <a href ="http://localhost/nieuws.php<?php HIER DAN DE VERBINDING EN SHIT en dan doe ik echo($lastid); ?>">$naam</a> te staan en dan klik ik erop en dan word dus op de pagina nieuws.php uitgelezen welk id nr het is en dan laat ie die tekst weer zien.
gebruikersnaam moet dan wel het id veld zijn. Dus degene waarop jij de auto_increment hebt staan..
En de $result op het eind moet je even netjes met een foreach of while lusje doen.
<html>
<head>
</head>
<body>
<font><b>Het laatste nieuws:</b>
<br><hr><br>
<?php
HIER KOMT DAN HET PHP SCRIPT
?>
</font>
</body>
</html>
Dit is de test situatie
Ok mijn host = localhost
mijn username = test
mijn wachtwoord = test
mijn database = testdatabase
mijn tabel = testtabel
De testtabel bestaat uit
id
titelnieuws
tekstnieuws
fotonieuws
ik wil nu van het laatste toegevoegde nieuwtje wil ik de titel toevoegen aan de body, ik wil de tekst toevoegen en het plaatje dit is gewoon platte tekst dat in de tabel staat.