Wat denken jullie ervan, javascript zorgt voor veel mogelijkheden.

Javascript op je site ja of nee?
Wikipedia
Java Server Pages (JSP) is een onderdeel van de J2EE-standaard. JSP is een manier om dynamisch HTML, XML of andere inhoud te genereren op basis van statische en dynamische elementen. Dit wordt gedaan door Java-code en bepaalde voorgedefinieerde acties op te nemen in de statische inhoud.
Kijk maar naar de extensies
Alsof de extensie ook maar iets zegt over de gebruikte techniek...

Met mod_rewrite kan je ook php-pagina's als .jsp aanroepen, geen enkel probleem.

En daar komt nog eens bij dat jij alleen het stukje van de presentatie van de data ziet, datgene wat er achter de schermen gebeurd heb jij geen enkel zicht op. Het zou niet best zijn gesteld met de beveiliging wanneer dat wél het geval zou zijn...

Ga er maar van uit dat er nog veel met bv. Cobol en consorten wordt gedaan, banken passen bewezen techniek niet zo maar aan.
@Frank
Daar heb je mod_rewrite niet voor nodig, volgens mij...

Vote ook JA. Ik ben nu bezig met een CMS in Ruby on Rails en daar zijn alle requests inprincipe AJAX. Ik denk dat dit voor een CMS gewoon kan dat Javascript noodzakelijk is.

Voor een website, denk ik dat JS als extra gezien moet worden.
JavaScript is allemaal mooi en wel, maar betekent niets meer als de gebruiker het niet ondersteund. Hoewel je daar vanuit moet gaan, gebruik ik toch ook regelmatig JavaScript. Dit omdat het gewoon enorm handig is en oneindig veel toepassingen kent.

Verder ben ik ook van mening dat de meeste, gewone gebruikers JavaScript altijd hebben aanstaan. Zoniet, dan kan je nog steeds een mooi berichtje op het scherm laten toveren, denk ik :-) .

Conclusie: ja !
vote: nee
reden: vaak fouten of het wordt voor nutteloze dingen gebruikt.

Ennuhh AJAX is wat anders dan JavaScript.
JavaScript kan een leuke toevoeging zijn op een website, maar een site moet daar niet op bouwen vind ik. Ik vind JavScript meer iets om een site van extra functionaliteit te voorzien. Hetzelfde vind ik met AJAX.

AJAX moet je niet op je site gebruiken om er een soort van "frame" constructie mee te maken. Dan vertrouwd je website teveel op User afhankelijke instellingen. Dit moet je niet willen, omdat je site eigenlijk ten allen tijde moet werken. (ook voor zoekmachine optimalisatie is AJAX (nog!) niet optimaal)

Wat je wel kan doen is afhankelijk van de JavaScript instellingen de extra's weergeven, of juist niet. Dit om te voorkomen dat mensen fouten krijgen wanneer ze je met JavaScript verfraaide website bezoeken, of dat functionaliteit ontbreekt.

Dus JavaScript Ja, maar met Mate en hou rekening met het feit dat het uitgezet kan worden.

Reageren