Wat denken jullie ervan, javascript zorgt voor veel mogelijkheden.

Javascript op je site ja of nee?
vote: nee
reden: te onduidelijk vind ik... :)

Is mijn mening eh, moet niet die van jou zijn:)

Jens
waarom niet? ik ondervind geen probleme
Tegenwoordig krijgt javascript een zeer goede naam door AJAX (De code niet de club :P). Zonder javascripts is er geen vervanger voor het oude frame en iframe gebeuren.

Maar er zijn nog veel meer toepasbare mogelijkheden met javascript. Dus ik vote JA!

En als er mensen zijn die javascript uit hebben staan, dan zijn dat vooral technicus die daar een reden voorhebben, bijvoorbeeld onderzoekers en dergelijken.
Zelf vind ik javascript erg fijn en dan vooral ook om AJAX. Je maakt er een website interactief mee en je hoeft niet steeds hele paginas opnieuw te laden. Echt super handig.

aangepast :P
Ik vote zeker JA! vooral icm. AJAX is het een heel krachtige toepassing.

@jens: ik neem aan dat je geen javascript kan en dat je het daarom onduidelijk vind?
Frank ter verduidelijking het is javascript en geen java (Dat is het systeem voor azureus etc, of gekker runescape en vele andere internetspellen).
JavaScript: ja. Maar vertrouw er niet 100% op.
@ CB2thephp
Sorry was een typefoutje ik weet het verschil, ik gebruik java namelijk ook.
Ja, maar vertrouw er niet op.

Hoewel, er zijn natuurlijk toepassingen waarbij JS echt onmisbaar is, denk maar aan Google Maps e.d.

Zo zijn er altijd voors en tegens, maar JS is voor mij geen beperking. Ik zorg er wel voor dat JS slechts een extraatje is of juist noodzakelijk i.v.m. uitgebreide AJAX-mogelijkheden. Niets daar tussenin, dan wordt het voor de bezoeker lastig om te beoordelen of er ergens een fout zit in de site (kan altijd gebeuren) of dat het zijn eigen instellingen zijn. Kortom, wees duidelijk.
JavaScript vind ik geweldig, ik ontdek steeds meer ermee en gebruik het ook al voor AJAX.

CB2thephp schreef op 08.03.2007 22:35
Frank ter verduidelijking het is javascript en geen java (Dat is het systeem voor azureus etc, of gekker runescape en vele andere internetspellen).

of om nog even door te gaan, de internetbanken draaien ook op java. Kijk maar naar de extensies, .JSP = Java Server Pages

Reageren