Beste Phpers !!

Zoals sommige weten heb ik een zoekmachine, die wordt aangestuurd dmv een form. Nu vroeg ik me af als het ook mogelijk is om de laatste 5 zoekopdrachten te laten onthouden, en zo ja het te kunnen laten weergeven op een pagina ..

Wie helpt mij hiermee??

Alvast bedankt,

Staat je if in een loop?
hoe bedoel je ?? ik ben niet zo php pro en weet al die benamingen niet ..

Ik zal ff volledige stukje query posten momentje
Hier me volledige stukje teskt.

<?php

mysql_connect("$database_url", "$gebruiker", "$wachtwoord") or die("Connectie met Database mislukt"); 
mysql_select_db("$database") or die("Fout bij het selecteren van de database"); 

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'GET') { 

$insert=mysql_query("INSERT INTO zoekwoord VALUES ('','$trefwoord')");       

$zoekwoord = ($trefwoord);
$split = explode(' ', $zoekwoord);
$zoekwoord = '+'.implode(' +', $split);

$result0 = "SELECT * FROM **** WHERE MATCH(******) AGAINST('$zoekwoord' IN BOOLEAN MODE) ORDER BY rank DESC"; 
	$query0 = mysql_query($result0) or die("Er is iets fout gegaan!"); 
	$resultaten0 = mysql_num_rows($query0); 
         $pages=intval($resultaten0/$count); 

$result = "SELECT *  FROM **** WHERE MATCH(*****) AGAINST('$woord' IN BOOLEAN MODE) ORDER BY rank DESC LIMIT $page,$count"; 
	$query = mysql_query($result) or die("Er is iets fout gegaan!"); 
	mysql_close(); 

$page_next=$page+$count; 
	if($page_next>=$resultaten0){ 
	$link_next=""; 
	}elseif($page_next<1){ 
	$link_next=""; 
	}else{ 
	$link_next="<a href=\"scripten.php?q=$trefwoord&page=$page_next\" id=\"link_next\">Volgende &gt;&gt;</a>"; 

} 

$page_prev=$page-$count; 

if($page_prev<0){ 
	$link_prev=""; 
}else{ 
	$link_prev="<a href=\"scripten.php?q=$trefwoord&page=$page_prev\" id=\"link_prev\">&lt;&lt; Vorige</a> "; 
} 
?> 
ik heb al van alles geprobeerd maar het verschilt echt soms stopt hij hem er 3 keer in de db en soms gewoon 1 heel vreemd weet iemand hoe het kan ??
Het leuke is ook nog als ik iets invoer in het input veldje en druk daarna enter dan voegt hij het netjes 1 keer toe maar druk ik op de knop zoeken dan voegt hij het meerdere keren toe.
Ik zie niet in waarom die het dan ineens 3 keer aan je database toevoegd. Maar je code is (nog) wel erg fraude gevoelig. Met een beetje kennis kan ik via dit script je hele DB leeg gooien. -> zorg dus voor beveiliging.
ik zal me best doen :)

Reageren