Beste Phpers !!

Zoals sommige weten heb ik een zoekmachine, die wordt aangestuurd dmv een form. Nu vroeg ik me af als het ook mogelijk is om de laatste 5 zoekopdrachten te laten onthouden, en zo ja het te kunnen laten weergeven op een pagina ..

Wie helpt mij hiermee??

Alvast bedankt,

Tuurlijk, ze in een sessie of cookie. Weergeven is uiteraard ook geen probleem.

Wat is jouw kennis van PHP?
Laatste vijf zoekopdrachten van de gebruiker? Of gewoon het totaal van alle zoekopdrachten?
@Frank en Domi

Lijkt me slimmer om de zoekopdrachten in een database op te slaan dan.. Anders slaat die alleen jouw zoekopdrachten op, en de laatste 5 kunnen neem ik aan van iedere bezoeker zijn?

[edit]
Toch beetje op blijven letten :S:S Arjan dacht waarschijnlijk hetzelfde..

@Frank
Waarom zou die dan de laatste zoekopdrachten willen laten onthouden? De Browser onthoud je ingevulde waarden bij google en in andere formulieren toch al. Die kan je legen door je cache enzo te legen en dan ben je ook je evt cookie kwijt ;)
[/edit]
@frank, mijn kennis is niet al te groot maar kom er wel een eind mee op weg.
maar als je me wilt helpen graag :d

@Arjen Ik zou graag totaal van alle gebruikers de laatste 5 zoekopdrachten laten weer geven. Dus dat je gewoon kunt laten zien van 5 laatste zoekopdrachten en dan een lijstje met de zoekopdrachten door iedereen.

@robert de laatste 5 kunnen idd van iedere bezoeker zijn.
Dan moet je denk ik met het database gaan werken.

Velden:

id:
trefwoord:
datum:
Gebruiker:

Ik denk dat je dit nodig hebt?
Dan moet je al niet met cookies of sessies werken, Domi. Het beste wat je kan doen, is de zoekopdrachten in een database stoppen. Dan heb je trouwens ook een mooi overzichtje van wat de meest gezochte termen zijn :-) .

Uit die database haal je dan de laatste vijf ;-) .
Juist niet met txt bestanden doen, dat is lastig opzoeken, en mocht je ooit statistieken willen zien (of een statistieken script eraan toe willen voegen) dan is dat met txt bestanden nauwelijks te doen.
En het is voor een zoekmachine vaak zelfs van belang om te kunnen bepalen wat veelgezochte termen zijn.
Okee bedankt voor de reacties een allen. Ik neem aan dat ik hier het beste dus gewoon een update query kan mee laten draaien die de woorden toevoegd in de database .
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'GET') {

$insert=mysql_query("INSERT INTO zoekwoord VALUES ('','$trefwoord')");

Dat heb ik nu het werkt enzow alleen nog niet helemaal goed. Erg vreemd als ik nu intype om te zoeken peugeot406 dan voeg ie peugeot406 1 keer aan me database toe. Zoek ik nu op golf voegt hij die 3 keer toe aan me database..

Hoe kan dit ??

Reageren