Beste mensen,

Ik ben op zoek naar database van postcodes. Aan de hand daar van wil ik namelijk provincie en plaats bepalen.

Ik heb al gezocht maar kan ze nergens (gratis) vinden.

Robert-Jan
Gek hè? Dat ding kost zo'n 2500 euro en dat gaan ze dus echt niet gratis weggeven.
Frank schreef op 12.03.2007 19:45
Gek hè? Dat ding kost zo'n 2500 euro en dat gaan ze dus echt niet gratis weggeven.

De engelse variant heb ik al gevonden, met afstandscalculator. Tijdje geleden was er ook database van kpn, met adressen telefoonnummer etc etc.

Dus hij is er echt wel.
Frank schreef op 12.03.2007 19:45

Ooit naar gezocht? Ik wel...en ze zijn er dus wel, alleen zijn het oudere, waar misschien niet alles instaat, dus ik weet niet waar je het voor nodig hebt...
Ik heb geen idee meer waar ik het heb gevonden, maar heb het hier nog wel ergens, dus je geeft maar een gil.
Saimen schreef op 12.03.2007 19:47
[quote='Frank schreef op 12.03.2007 19:45']Gek hè? Dat ding kost zo'n 2500 euro en dat gaan ze dus echt niet gratis weggeven.

Ooit naar gezocht? Ik wel...en ze zijn er dus wel, alleen zijn het oudere, waar misschien niet alles instaat, dus ik weet niet waar je het voor nodig hebt...
Ik heb geen idee meer waar ik het heb gevonden, maar heb het hier nog wel ergens, dus je geeft maar een gil.[/quote]

Het zou geweldig zijn als je deze vond. En 2500 eurie voor student is beetje veel....
De database die op internet rond gaat (zo moeilijk is dat toch niet met Google) is uit 1995.

Laten we ervan uitgaan dat die versie volledig betrouwbaar is (wat ik me al niet kan voorstellen) heb je sinds die uitgave ruwweg 360.000 mutaties gehad in die DB, die grofweg bestaat uit net geen 650.ooo records.

Niet helemaal correct* kan je daar uit opmaken dat de helft van de data niet te vertrouwen is.

*) Omdat er gegevens bijkomen, maar ook vervallen en er ook mutaties op mutaties worden uitgevoerd.

Elwin

[Edit: Linkfix]
29 juni 2006
Staat bij eerste google record, dus is vrij recent
Saimen schreef op 12.03.2007 20:00
Had hem als MySql-database op mn computer staan, heb hem even geëxporteerd naar een excel-bestandje: http://saimen.nl/temp/postcodes.xls
En waar zijn dan de postcodes? Ik zie dat Amsterdam wel 1 postcode heeft...
Frank schreef op 12.03.2007 20:06
[quote='Saimen schreef op 12.03.2007 20:00']Had hem als MySql-database op mn computer staan, heb hem even geëxporteerd naar een excel-bestandje: http://saimen.nl/temp/postcodes.xls
En waar zijn dan de postcodes? Ik zie dat Amsterdam wel 1 postcode heeft...[/quote]
nee hoor...het wordt aangegeven als postcode-begin en postcode-eind.

Reageren