Ik ben sinds kort een site gestart, ik ga de link niet noemen want ik wil geen bezoekers via dit soort topics krijgen, maar ik wil mijn site omhoog krijgen qua PR en bezoekers. De site bestaat nu een dag of vier. Gemiddeld zo'n 50 bezoekers per dag, 150 pageviews. Ik heb al ongeveer 10 linkpartners. Mijn metatags zijn ook in orde. Ik heb alleen wel een site in de humor-categorie.

Heeft iemand ervaring en kan diegene mij wat tips geven?

Alvast hartelijk bedankt,
ArendJan
wil je beter bekend worden of beter gevonden worden?
Ik denk dat het een kwestie van geduld is én het belangrijkste van een website, de content. Met originele, goede en gestructureerde content bereik je meer dan 100 linkpartners :).
Zorg in ieder geval dat vrienden en bekenden die site van je krijgen. Dat scheelt je alvast. Vooral mensen die "niks" met webdesign hebben vinden het vaak mooi dat iemand uit hun omgeving zulke "kunstige" dingen maakt.

Tjah, en verder is het slim om je bij een aantal zoekmachines aan te melden. Veel providers hebben daar een tooltje voor, waarmee je je automatisch bij een aantal grote zoekmachines aanmeld. Vergeet ook de kleinere zoekmachines niet.

En natuurlijk blijven zoeken naar samenwerkingen enzo, Je humor site is van een wat andere humorcategorie dan humor.nl en dergelijke, die vooral vol staan met moppen. Misschien kan je een soort samenwerking aangaan met ze. Ik zou ze iig mailen met het idee. Is goede reclame voor hun en ook voor jou.

Arjan Kapteijn schreef op 13.03.2007 16:56
Ik denk dat het een kwestie van geduld is én het belangrijkste van een website, de content. Met originele, goede en gestructureerde content bereik je meer dan 100 linkpartners :).

Hiermee heeft Arjan wel een punt, maar (wetende over welke link je het hebt, uit een eerder topic :P) qua structuur en content zit het naar mijn idee wel prima in elkaar. Inderdaad helpen linkpartners niet alleen om je bezoekersaantal op te krikken, er is meer voor nodig. Bezoekers moeten terugkomen, dus zorg voor relelmatige updates in je website, zodat je ook een groep "vaste bezoekers" opbouwd.
Nou, ik kan kort het redelijke unieke idee uitleggen: (niet gaan zoeken ofzo, ik wil deze dagen even testen hoeveel bezoekers ik krijg zonder dat het via topics komt)

Het is een soort site met allerlei domme, leuke, grappige uitspraken, blunders. Mensen kunnen zelf het een-en-ander toevoegen.

Maareh, ik heb mijn site even opnieuw aangemeld bij Google, want daar stond nog de testlayout online...

Ik wil gewoon een lekker lopende site krijgen wes, dus redelijk wat bezoekers en een mate van bekendheid is altijd leuk ;)

By the way, dit is gewoon een testproject van me om te proberen veel bezoekers te krijgen en het een-en-ander te leren over SEO.
Heb je een tell-a-friend op de site? Bezoekers geven een emailadres op en jij stuurt een email met hyperlink van jouw site naar dit adres. Levert veel extra bezoekers op.

Tevens is het handig om er voor te zorgen dat er interactie is tussen de site en de bezoeker. Probeer altijd een actief emailadres van de bezoeker te pakken krijgen, laat mensen zelf content toevoegen, laat mensen commentaar geven op content, stuur een email wanneer er commentaar is gegeven, etc. etc.

En vergeet niet, ga adverteren! Deel op straat flyers uit, plak stickers, spam al je vrienden en familie, koop adwords-advertentie ruimte in, etc. etc. Laat de wereld weten dat jij bestaat.

Tevens is het handig om er voor te zorgen dat er interactie is tussen de site en de bezoeker. Probeer altijd een actief emailadres van de bezoeker te pakken krijgen, laat mensen zelf content toevoegen,

Dit is inderdaad het geval. Een nieuwsbriefsysteem zou een volgende stap zijn ja.
Een nieuwsbrief is leuk en aardig, maar kost jou (veel) tijd. Stuur bv. 1x in de week (automatisch) een email met de mop van de week (laat bezoekers kiezen) met een hyperlink naar 'meer moppen'. Zo komen bezoekers die een weekje niet op de site zijn geweest mogelijk toch weer terug.

Dit kun je volledig automatiseren en kost je dus slechts 1x wat tijd.

Geef mensen wel de mogelijkheid om zich uit te schrijven voor de emails, niet iedereen blijft het leuk vinden. Verdiep je ook even in de wettelijke regels m.b.t. het versturen van (on-)gevraagde email.
@Frank: Goed idee! Alleen moet ik dat dan nog ff gaan uitzoeken. ;)
Om je PR te verhogen, moet je ervoor zorgen dat er zoveel mogelijk sites naar jou 'backlinken'. Een site met een hoge pagerank is een goede linkpartner. 1 link met PR6 is beter dan 10 sites met een PR2 zijn bij elkaar.

Ook moet je zorgen voor een goede semantische opmaak, zodat de google bot makkelijk door je site kan crawlen, en de goede informatie op de juiste plaats tussen de zoekresultaten komt te staan.

Toevallig stond afgelopen week een artikel op netters: Check!
@Pim: Bedankt! Daar heb ik idd wat aan!

Reageren