ik zag dit toevallig :|

Een Engelse jongen van 17 heeft een bod van 12,5 miljoen voor zijn website afgewezen. Nick Coates uit Cheltenham wil niks weten van een verkoop van zijn Sharpenews, een site met wereldnieuws speciaal gericht op jongeren.

De bedrijven staan in de rij om www.sharpenews.co.uk uit de tienerhanden van Nick te ontfutselen. En daarbij vliegen de miljoenen euro's de jongen om de oren. De website is voor velen een commercieel interessant hebbedingetje, en niet geheel zonder reden. In 19 maanden tijd kreeg de website 89 miljoen hits. Adverteerders zijn goed voor zo'n 3.650 euro per maand. En recentelijk won Nick de prijs voor Website van het Jaar.

Maar, ondanks alle touwtrekkerij zegt Nick 'het geld niet nodig te hebben'. "Ik kan zo weglopen met 4 miljoen pond (5,8 miljoen euro) in mijn pocket maar ik ben daar momenteel niet in geïnteresseerd." Nick startte Sharpenews op zijn 12e. Wereldwijd werken zo'n 70 mensen mee aan de website. Ondanks alle successen blijft de tiener gewoon investeren in zijn eigen carrière. Hij studeert en staat 10 uur per week in een elektronicawinkel.

http://msn.entopic.com/money_madness/miljoenenverkoop
ik zou het wel weten! :p verkopen!

:edit:
wel een slordige site, ik heb nu al een paar errors:
Warning: include(http://www.sharpenews.co.uk/right_adverts.php) [function.include]: failed to open stream: Cannot allocate memory in /home/sharpene/public_html/sn/index.php on line 529

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'http://www.sharpenews.co.uk/right_adverts.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/sharpene/public_html/sn/index.php on line 529

en:

"If you are seeing this page - then you have reached an error. We are working to resolve this error"
Ik niet ,, Als hij wilt zegt hij kan hij zo 5,2 miljoen euro in z,n zak douwen .. + denk eens even aan het flinke bedrag wat er van die 12,5 miljoen euro eraf gaat aan de belasting ...
@kevin, denk es aan wat er over blijft :))
Site is momenteel down :X
Wat denk jij als je de reclame inkomsten gaat uitrekenen! Dat is nogal wat... Als je dat blijft volhouden dan kan je daar ook aardig van leven, netals je in 1 keer het geld krijg: en dan is het ooit eens op! Met advertentie inkomsten niet...
@ Marien met een paar miljoen kan ik wel een tijdje doen hoor, ligt natuurlijk ook aan je uitgaven maarja. Genoeg om rest van je leven van te leven.
@Marien
wat denk je dat het oplevert als je het geld op de bank zet?
Laten we zeggen dat je 50% aan inkomsten moet betalen: 6.250.000 houd je over.
Het is tegenwoordig 4% rente, maar je moet 1% belasting betalen dus je hebt 3% rente: €187.500 per jaar.

Nu de reclame: 3.650 (is dit bruto of netto?)
Als het netto is: 3.650 * 12 =€43800 per jaar
En bruto: (3650/2) * 12 = €21900 per jaar

€187.500 of €43800
Ik zie duidelijke verschillen en ik weet wel welke is kies ;)
@Koen

Zo gemakkelijk gaat het niet, en het voordeel van je reclame inkomsten is zoals al wordt gezegd dat die blijven komen. Verder is het ook nog eens zo dat hij het leuk vind om er mee bezig te zijn. Dit is juist ideaal voor die jongen. Ga ervan uit dat hij zijn opleiding af maakt, en dat de site goed blijft lopen (ik zie niet in waarom niet) De site wordt meer waard, de reclame inkomsten gaan omhoog en omdat hij daarnaast dan ook een gewone baan heeft verdient hij erg goed.

De3 site bestaat nog niet super lang, en het aantal bezoekers zal waarschijnljik nog verder toenemen. Ik zou de website heel lang vast houden.

Want weet je wat nog het grootste voordeel is van de reclame inkomsten? -> Wat je niet hebt kan je niet uitgeven. Als je die miljoenen op de bank hebt, ga je ook heel veel uitgeven, en dan hou je van je rente niets over. Nu krijg je elke maand wat en kan je sparen. Geld maakt niet gelukkig, maar op deze manier hoeft hij zich nergens zorgen over te maken.

Ik zou ook zekerweten de website aanhouden, misschien zelfs laten vertalen naar een aantal veelvoorkomende talen. (Frans, Chinees als het lukt, Duits enzo) Je kan zo de bezoekersaantallen zover op laten lopen, dat je reclameinkomsten ook nog eens flink op gaan lopen.
koen schreef op 15.03.2007 13:03
@Marien
wat denk je dat het oplevert als je het geld op de bank zet?
Laten we zeggen dat je 50% aan inkomsten moet betalen: 6.250.000 houd je over.
Het is tegenwoordig 4% rente, maar je moet 1% belasting betalen dus je hebt 3% rente: €187.500 per jaar.

Nu de reclame: 3.650 (is dit bruto of netto?)
Als het netto is: 3.650 * 12 =€43800 per jaar
En bruto: (3650/2) * 12 = €21900 per jaar

€187.500 of €43800
Ik zie duidelijke verschillen en ik weet wel welke is kies ;)
Leuke berekening, maar je moet wel onvoorstelbaar dom zijn en een ongelovelijk slechte bank hebben wanneer jij met dit soort bedragen alleen wat rente gaat trekken. Ga je eens verdiepen in investeringen en risico-spreiding, dan zul je zien dat je toch vrij eenvoudig een rendement tussen de 4 en 8% kunt maken zonder dat je bijzondere risico's loopt. Ik durf te wedden dat hij dan minder risico loopt dan nu met zijn site.

Daarnaast is het zo dat wanneer hij de site verkoopt, hij hetzelfde trukje met een andere site zo nog een keer kan uithalen. Het zal de eerste jaren niet toegestaan zijn om te concureren met de site die hij net heeft verkocht, maar toch.

Beter 1 vogel in de hand, dan 10 in de lucht!
Die site Frank, loopt hij weinig risico mee. Hij is al jaren in de lucht, en met het hoge aantal hits ben je die niet zo in een keer kwijt. Zeker als je hem uitbreid met andere talen bijvoorbeeld, kan je zoveel meer bezoekers trekken dat je reclame inkomsten nog hoger worden. De site is veel meer waard dan dat ze hebben geboden hoor.

Reageren