Ik heb een database met daarin een lijst met email naw gegevens incl email adresse.
Nu is het zo dat er een aantal email adressen in de lijst zijn waar bv geen @ of .nl/com enzl achter staat. Ik heb iets nodig dat de gehele database doorloopt en checkt of de email adressen kloppen. Zou iemand me hier mee kunnen helpen alvast bedankt!
Kijk eens tussen de mail scripts in de scripts sectie hier. De beveiligde varianten hebben al een check voor e-mail ingebouwd. Deze check kan je dan prima gebruiken.
Het gaat om een regex voor email (google) dan vind je genoeg resultaten om te kunnen controleren of het een email adres is.
<?php
$start=$_GET['start'];
$end=$_GET['end'];
include( '../db.inc.php' );
mysql_connect($host,$username,$password);
@mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database");
$query="SELECT * FROM $table LIMIT $start,$end";
$result=mysql_query($query);
$num=mysql_num_rows($result);
mysql_close();
$i=0;
while ($i < $num) {
$veld0=mysql_result($result,$i,"id");
$veld1=mysql_result($result,$i,"veld1");
$veld2=mysql_result($result,$i,"veld2");
$veld3=mysql_result($result,$i,"veld3");
$veld4=mysql_result($result,$i,"veld4");
$veld5=mysql_result($result,$i,"veld5"); #email adres
$veld6=mysql_result($result,$i,"veld6");
$veld7=mysql_result($result,$i,"veld7");
$veld8=mysql_result($result,$i,"veld8");
$veld9=mysql_result($result,$i,"veld9");
$veld10=mysql_result($result,$i,"veld10");
$veld11=mysql_result($result,$i,"veld11");
if(!eregi("^[a-zA-Z0-9_]+@[a-zA-Z0-9\-]+\.[a-zA-Z0-9\-\.]+$]", $veld5)){
##############
#Print tabel en daarin de gebruikers code heb ik al maar is anders beetje veel om hier te zetten
##############
}else{
#niks doen
}
++$i;
}
?>
Vervolgens maak je een tabel aan waarin je ook een kolom van het datatype 'emailaddress'. Hierin zet je alle emailadressen en klaar ben je. Geef je een ongeldig emailadres op, zal de database keurig een foutmelding geven op de query.
Vervolgens maak je een tabel aan waarin je ook een kolom van het datatype 'emailaddress'. Hierin zet je alle emailadressen en klaar ben je. Geef je een ongeldig emailadres op, zal de database keurig een foutmelding geven op de query.
Hoort zoiets niet in de code zélf te gebeuren, in plaats van dat je de logica op de database afschuift ? Omgekeerde wereld lijkt me.