Graag zou ik een zoekfunctie op mijn site willen hebben, waarmee een database kan worden doorzocht op naam, plaats en bijvoorbeeld trefwoorden. (Een soort bedrijvengids) Nu heb ik niet veel verstand van php en mysql en heb al veel op internet gekeken, maar het wordt niet echt duidelijk.

Wie kan mij helpen?

Groeten Maikel
Is die database in jouw bezit en wil je gewoon zoekopdrachten er op los laten of wil je zo een database maken en doorzoeken?

Ik heb nog geen database gemaakt, maar dat is wel de bedoeling. In de database zullen gegevens als naam, plaats en een aantal trefwoorden gezet worden. Als men dan naar een naam, plaats of trefwoord zoekt, zullen de bedrijven die hieraan voldoen als resultaat getoond moeten worden.
iet met
<?
sql = "SELECT * FROM tabel WHERE iets = '%like%'iets'%'";
?>
ofzoiets geloofk :P
Volgens mij is dit niet wat ik bedoel!
Dat is een goede constatering, en komt al een stukje dichter bij wat je wél bedoelt!

Helaas zijn we hier geen paragnosten en zul je je zelfs met gebrekkige kennis van php en mysql moeten duidelijk maken wat je dan wel bedoelt :)
Agree..
Ik zoek scripts waarmee ik een soort van bedrijvengids kan opzetten. Voorbeeld: http://www.all-business.nl/.

Dus eigenlijk een zoekvak, waar bezoekers op trefwoorden en/of namen kunnen zoeken, die in mijn database zijn opgenomen.

Hopelijk ben ik nu duidelijker!
Dat moet niet al te moeilijk zijn, een script alleen doet het hem echter niet.

Je zult eerst een database moeten kiezen, een access database, mysql of een MS SQL server bv.

Vervolgens moet je vast stellen welke informatie je per bedrijf wil opslaan. Het vast stellen van velden.

Voor een kant en klare scripten zou je misschien moeten zoeken naar open source adresboeken/contactagendas.

Werk je met PHP en MYSQL op je server?
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/100/
zoek et zelf maar lkkr uit ;):P...

mss twee veldjes (input gebeuren;)) in een formpje dat dan gaat zoeke in verschillende vakjes in de db, controleren met isset() wel vakje of welke vakjes zijn ingevoerd..

:D
Heb een zoekformulier op mijn index.htm pagina gezet:

<form method=POST action=resultaat.php>
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td width="27%"><font size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif"><strong>Vul
een naam of trefwoord in:</strong></font></td>
<td width="32%"><input type=text name=zoekterm size="30"></td>
<td width="41%"><input type=submit name=submit value=Zoeken></td>
</tr>
</table>
</form>

Heb ook de bestanden zoeken.php en resultaat.php veranderd in mijn gegevens en opgeslagen. Krijg nu de volgende foutmelding:

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/maj/public_html/businessregister/resultaat.php on line 25

Er zijn geen resultaten gevonden op uw zoekterm: huurneman

zoek opnieuw

1) Wat is het probleem?
2) Kan ik wel een zoekformulier op mijn index pagina plaatsen?
3) Wat is dan de functie van zoek.php?
4) Hoe kan ik de resultaten in bijvoorbeeld een tabel plaatsen, met de gewone layout van de site?

Groeten Maikel

Reageren