hey,

ik heb een vraagje,
ik heb nu een admin voor me site, alleen wil ik nu iets makkelijks maken voor een gastenboek ofzo dan ik als ik in de admin ben dat ik dan op een link klik en dat dan de database geleegt word. niet de tabbellen alleen de dingen die er in worden opgeslagen.?

kan iemand de code geven dat ik dan daarbij ook de tabel moet invullen? bijv. db=thevissi_web en de tabel=gastenboek
zou zoiets kunnen zou iemadn de code kunnen posten. alvast bedankt....
greetz jeffrey
voer het uit met phpmyadmin en zie wat voor sql wordt gebruikt

TRUNCATE TABLE `naamtabel`
DELETE FROM `tabel`
Werkt ook :)
ik wil hem namelijk via een php pagina die ik gemaakt heb met beveiling en zo uit kunnen voeren dat ik niet 1 voor 1 of naar phpadmin en daar alles moet verwijderen maar gewoon via een dood simeple links.

is dit dan de link?
<a href="DELETE FROM 'tabel'">leeg tabel</a>

ps. post terug
En nu komen we er allemaal achter dat je nog nooit met mysql+php hebt gewerkt.

ten eerste moet je leren hoe je connect met een database, ten tweede hoe je variabelen doorgeeft naar een andere pagina (POST en GET, hint) en daarna queries uitvoeren. Er staat een query tutorial op de website, ook een database connect class dacht ik.
$sql = "DELETE * FROM table";
$res = mysql_query($sql) or die ("ERROR: " . mysql_error());

Kan zijn dat je bij de tablenaam even met aanhalingstekens moet kloten.

Als je de link met HTML maakt kan je de bovenstaande phpcode in een aparte pagina maken en dan de <A href> naar die pagina laten verwijzen. Wat jij hebt gepost gaat zo niet werken.
haakjes bij tabel hoeft niet :)..
Kasper schreef op 28.10.2004 16:44
$res = mysql_query($sql) or die ("ERROR: " . mysql_error());

<?php

mysql_query($sql) or die ("ERROR: " . mysql_error());

?>

moet het niet zo :) je slaat de query wel op in een variabele, maar ik begrijp dat ie hem moet uitvoeren...
Dus?
Dat doet ie dan ook.

Bij jouw versie ben je het resultaat kwijt.
Weet je niet eens of het gelukt is, want mysql_error is enkel voor debuggen ...
maar als je hem in $res zet voert ie hem toch niet uit??

of zeg ik nu iets doms?
Jah idd :P

Reageren