Ik wil graag een site maken over muziek.
Nou wil ik de mensen op mijn site de muziek laten luisteren NIET laten downloaden.
Als ik laat downloaden weet ik zeker dat het illegaal is maar weet ik niet of het illegaal is als ik het alleen laat luisteren op mijn website.
Alvast bedankt
Romano
?
Onbekende gebruiker
22-03-2007 19:28
Het heeft geen zin om het op je site te zetten. Ik kwam namelijk laatst een programmaatje tegen die alle geluiden die gestreamed werden (internet dus) kan opnemen en opslaan.
Dit is weggegooid werk. En volgens mij idd illegaal.
zonder te lezen:
voor volledige nummers moet je uitzend rechten betalen (voor nieuwe nummers betaald Radio 538, 57 miljoen per jaar)
Om dit te omzeilen: je mag 30 seconden van 1 bepaald nummer laten horen aan mensen via een openbare gelegenheid. Dit betekent niet dat als het nummer 1:30 minuut duurt, je 3x 30 seconden mag laten horen. Maar dus alleen 1x 30 seconden!
als je het hebt gekocht is het volgensmij legaal.. maar dit weet ik niet 100% zeker.. :P
Tenzij je het gaat delen, dat is het illegaal
?
Onbekende gebruiker
22-03-2007 20:20
ik dacht dat je in belgië SabAm moest betalen dat is een vereniging die geld vraagt om de artiesten geld te geven als ze op de radio gedraait worden of op een fuif, maar als dat ook voor websites is en als dat ook in nederland is weet ik niet
down·loa·den (ov.ww., ook abs.)
1 [comp.] elektronische data, software e.d. van een zich elders bevindend computersysteem naar zijn eigen computer halen => binnenhalen; <=> uploaden
Die data van het liedje moet de ontvanger bereiken omdat hij het anders niet kan luisteren. Dus laat je de bezoekers het altijd downloaden.