Heya mensen,

Ik wil graag een site maken over muziek.
Nou wil ik de mensen op mijn site de muziek laten luisteren NIET laten downloaden.
Als ik laat downloaden weet ik zeker dat het illegaal is maar weet ik niet of het illegaal is als ik het alleen laat luisteren op mijn website.

Alvast bedankt
Romano
als je het hebt gekocht is het volgensmij legaal.. maar dit weet ik niet 100% zeker.. :P
Volgens mij is het niet legaal... ik denk dat je alleszins rechten zult moeten betalen voor de aangeboden liedjes (ookal kunnen gebruikers alleen luisteren).
je moet het eerst kopen en dan als je het afspeelt per keer nog extra aan de artiest dokken. denk ik. als ik jou was zou ik gwoon youtube in je site doen..
Ey Romano..
muziek waarvan jij geen rechten hebt mag je nooit te hoor zetten voor
anderen.. dat is altijd illegaal.. tenzij je buma stemra betaalt..
kijk even rond op hun site..

klik

je kan kiezen om het aan je laars te lappen zoals velen..
maarja de kans dat ze je pakken mag dan relatief klein zijn
maar ALS ze je pakken zit je goed in de shit..

vorig jaar hadden wij onze torrentracker (een child van dikkedonder.nl) toen heeft stichting brein van de owner van dikkedonder.nl alles in beslag genomen.. pc's, auto, alles van waarde.. en iemand die het nieuws volgt is daarvan op de hoogte want het is de grootse torrentracker van nederland geweest en uitgebreid op het nieuws.. oke dit gaat ook over films endergelijke maar ook over muziekalbums enzo..

dus ja je moet zelf beslissen maar ik raad het je totaal niet aan
Volgens het SENA (Stichting ter Exploitatie van de Naburige Rechten):
SENA
Internet
Het gebruik van muziek op internet neemt een heel speciale plaats in en heeft bijzonder veel internationale aandacht. Een logische zaak.
De distributie van muziek is niet meer gebonden aan natuurlijke landsgrenzen en door de hedendaagse digitale techniek liggen nieuwe wereldwijde (distributie) mogelijkheden binnen handbereik. Maar ook voor deze nieuwe vormen van openbaarmaking geldt dat een licentie (lees: toestemming van de makers van muziek) wettelijk is verplicht.
Aanmelden !
Elke Internet muziekgebruiker die (nog) geen licentie heeft, dient zich officieel bij SENA aan te melden en krijgt een aanvraagformulier toegestuurd.
Voor meer informatie kunt u ook contact opnemen met SENA: Danielle Eerenberg ([email protected])

Muziek op Internet ? Zorg dat ook die toestemming goed geregeld is!
Bron

Elwin

[Edit: Quote-fix]
Laat maar ik weet al genoeg
spijtig maar dit gaat niet door.
#close
Het hangt natuurlijk af van welke muziek je gebruikt en of er copyright op zit. Muziek met een Creative Commons licentie kan je vaak gewoon op je website zetten. Top 40 muziek over het algemeen niet. Het verschilt per muziekant en muziekstuk.
k dacht dat je voor 40 euro ongeveer al buma stendra rechten heb dus dan mag je gewoon een radio draaien..
maar dit weet k niet geheel zeker maar dit was iig 5 jaar geleden zo
@nico.
volgens mij is het nu uitgedraaid in maandelijke kosten..
en ook het aantal vierkante meter doet ertoe..
(in dit geval van internet niet..)
maar in winkelpanden enzo betaald de digros meer
als de jamin (als je begrijpt wat ik bedoel ;))
Al gedacht aan YouTube? Daarbij kun je namelijk ook muziek op je site krijgen. Volgens mij, wat ik dus niet zeker weet, is dit wel legaal. Want de muziek is namelijk gehost op youtube

Reageren