Hoi,
Ik heb geen beschikking over cronjobs,
en elk uur voert mijn site een groot aantal scripts uit waarbij hij langs alle gebruikers gaat.
hierdoor komt het wel eens voor dat de pagina dan niet laadt, omdat hij er te lang over doet om de scripts uit te voeren denk ik.
is er een manier om de pagina te laten laden terwijl de scripts nog bezig zijn?
hij gaat via een while langs alle gebruikers om hun rank te updaten,
en via een andere query betaald hij ze elk half uur afhankelijk van hoeveel workers ze op bijvoorbeeld hun goud mijn of kogel fabriek hebben..
vandaar..
volgens mij heeft kings of chaos wel zo'n soort systeem waarbij hij de pagina laadt terwijl wel de ranks van alle gebruikers worden geupdate..
heb ik aan gedacht, maar ranks kun je sowieso niet uitstellen, aangezien de attack page up-to-date moet blijven, ook als een gebruiker er een dag niet is.
ook moet iedereen op hetzelfde moment hun soldaten krijgen
(die query doet hij eens per dag)
anders zou je iemand aan kunnen vallen terwijl hij eigenlijk veel meer soldaten hoort te hebben.
allemaal van dit soort dingen zorgen ervoor dat het wel nodig is om het te doen zoals ik het nu doe..
Dat is dus alleen van belang als de attack page opgevraagd wordt. Met andere woorden, pas op dat moment voer je dus de query/queries uit die controleren en er eventueel voor zorgen dat deze pagina up-to-date is.
ook moet iedereen op hetzelfde moment hun soldaten krijgen
(die query doet hij eens per dag)
anders zou je iemand aan kunnen vallen terwijl hij eigenlijk veel meer soldaten hoort te hebben
Hier precies hetzelfde. Dit is pas van belang zodra iemand aanvalt/aangevallen wordt. Voer deze query dus pas uit zodra dit van toepassing is.
Kortom, het is echt niet nodig om deze queries elk half uur uit te voeren. Kijk bijvoorbeeld naar 's nachts, hoeveel mensen zijn er dan online om te spelen? Dan is het waarschijnlijk ook niet nodig om die gegevens te updaten.
ik heb spelers van overal ter wereld, elk uur is er minstens 1 aanval, (ja, zelfs om 3 uur 's nachts)
het zou dus niks uitmaken of hij het alleen dan update, of elk uur..
verder weet ik dat het kan door kings of chaos.. daar doet de server er gewoon wat langer over om te updaten (ranks update duurt 5 minuten) maar de ranks van alle 50,000 spelers worden wel geupdate,
en de pagina's worden ook gewoon geladen terwijl hij update..