Op me eigen 517 Mhz computer heb ik succesvol PostgreSQL weten te installeren maar nu op me broers laptop 1,5 Ghz Zegt ie dat wanneer ik een cluster aan wil maken dat het niet kan vanwege iets met het NTFS bestandssysteem...

Weet iemand een oplossing hiervoor?
Het zou kunnen dat Postgre alleen draait op FAT32, maar dat lijkt me sterk. Het is ook niet aan te raden om een NTFS systeem naar FAT32 om te gaan zetten. Flink Googlen dus maar!
Jan Koehoorn schreef op 24.03.2007 13:26
Het zou kunnen dat Postgre alleen draait op FAT32, maar dat lijkt me sterk. Het is ook niet aan te raden om een NTFS systeem naar FAT32 om te gaan zetten. Flink Googlen dus maar!

Sorry nu ik de error weer even bekijk denk ik dat er staat dat PostgreSQL op het NTFS bestandssysteem zouw moeten werken.

Maak wel even screen van.

[edit][/edit]
Dat wordt omzetten naar NTFS ;)
of initdb.exe runnen ;)
niek schreef op 24.03.2007 13:52
of initdb.exe runnen ;)

Zoiets had ik al gedaan maar helaas gaat dat zwarte schermpje gelijk ook weer weg:S

FAT32 of NTFS, Tjaaa....

Dat converteren weet ik nog net zo niet... Kan ik mischien nog een extra klein schijfje maken van 200 mb ofzo? Schijf E:\ ? En dan in samenwerking met het NTFS bestandssysteem?
PostgreSQL wil niet met FAT werken omdat FAT geen al te veilig bestandssysteem is. Met ntfs zou je geen problemen mogen hebben.

Er zijn overigens wel manieren om PostgreSQL op FAT te installeren.

Offtopic: PostgreSQL draait op vrijwel alles wat lijkt op een OS, maar Windows is toch een beetje het stiefkindje...
Frank schreef op 24.03.2007 14:02
PostgreSQL wil niet met FAT werken omdat FAT geen al te veilig bestandssysteem is. Met ntfs zou je geen problemen mogen hebben.

Er zijn overigens wel manieren om PostgreSQL op FAT te installeren.

Offtopic: PostgreSQL draait op vrijwel alles wat lijkt op een OS, maar Windows is toch een beetje het stiefkindje...

Zoiets had ik al gelezen ja dat FAT minder veilig is... Maar weet je dan mischien een pagina waar staat hoe ik PostgreSQL kan laten draaien op het FAT bestandssysteem? Want dat .exe bestandje wat net noemde dat doet het niet:S..
Google gaf mij deze link waar je wellicht wat aan hebt. Maar ook hier wordt het afgeraden.

Maak anders een Linux-partitie die je als database-server inzet.
mebus schreef op 24.03.2007 13:56
[quote='niek schreef op 24.03.2007 13:52']of initdb.exe runnen ;)

Zoiets had ik al gedaan maar helaas gaat dat zwarte schermpje gelijk ook weer weg:S

FAT32 of NTFS, Tjaaa....

Dat converteren weet ik nog net zo niet... Kan ik mischien nog een extra klein schijfje maken van 200 mb ofzo? Schijf E:\ ? En dan in samenwerking met het NTFS bestandssysteem?[/quote]

en als je er met cmd naar toe gaat?
[offtopic]Wat een flutsysteem - werkt nog geen eens goed op FAT[/offtopic]
Maar je kan inderdaad even een extra partitie erbij maken. Gaat heel makkelijk via b.v. GParted op de Ubuntu Live CD

Reageren