ik heb misschien wel een hele domme vraag maar ik stel hem toch.

ik heb nu reeds al wat applicaties in PHP gemaakt maar nu wil ik een eigen control panel maken. ik heb mijn eigen server met nu als OS Linux FreeBSD 6.2 draaien. maar kan je met php zelf een control panel maken net zo iets als plesk zeg maar of heb je dan nog andere programmeer talen nodig (buiten HTML/CSS/MYSQL/PHP). en is dit dus mogelijk of gaat dat niet. of weet iemand hoe zoiets werkt. eventueel kan op de server een ander besturingssysteem worden geinstalleerd en ook MS Windows Server 2003

met vriendelijke groet,
Dennis vd Oever
Je moet ook je cronjobs, mailaccounts, FTP, enzovoort kunnen beheren. Ik denk niet dat dat kan met PHP, maar daar ben ik niet zeker van.
daar zat ik dus ook over te denken maar mij ging het over het rebooten van je server.
Dat zou normaal gezien moeten lukken. Want met php kan je commandos uitvoeren via de shell.
<?php
shell_exec()
?>
ok dus ik zo een batchbestand moeten maken om automatisch in te loggen de webserver te starten. en ik kan via mijn controlpaneltje via het commando shell_exec() dit batch bestand dan openen en het uitvoeren? als ik het goed begrijp (onder windows) onder linux gaat het dan ook maar iets anders
Moet inderdaad kunnen. Maar CronJobs uitvoeren kan PHP niet, wel het cron bestand wijzigen.

FreeBSD is trouwens geen Linux ;)
FreeBSD is toch wel linux. ik draai er ook gnome op en je hebt toch gewoon shells enzo.
Ik geloof dat niek gelijk heeft...
FreeBSD != Linux

Gnome is een grafishe omgeving, dat heb je ook niet nodig op een server ?? Zonde van de resources.

FreeBSD is wel een Unix variant, Linux ook, Minix ook en die heb je nog wel meer..
Als het kan, dan is het zeker vrij beperkt. Ik raad je toch aan om er een taal voor te kiezen die daar voor gemaakt is.

Reageren